مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند ماهواره جدید با تلاش‌های در دست انجام، در نیمه دوم سال 89 رونمایی خواهد شد.

دکتر محمد علی فرقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: "سازمان فضایی با همکاری چند دانشگاه در نیمه دوم سال جاری از نمونه مهندسی چند ماهواره رونمایی خواهد کرد. "

وی افزود: "این ماهواره‌ها در کلاس ریز ماهوراه‌ها می‌باشند که تمام مراحل مطالعات، طراحی و ساخت آنها توسط دانشمندان ایرانی انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که ایران در سال 89 دو ماهواره جدید نیز به فضا خواهد فرستاد، گفت: "ماهوراه‌هایی که امسال به فضا پرتاب می‌شوند، دانشجویی بوده و کاربرد سنجش از دور و مخابراتی دارند. "

وی خاطر نشان کرد: "سازمان فضایی ایران در راستای سیاست بومی‌سازی فناوری‌های نوین، و با کمک مراکز علمی و صنعتی کشور اقدام به ساخت ماهواره کرده است".

محمدعلی فرقانی ادامه داد: "ماهواره‌هایی که با تکیه بر دانش بومی ساخته شده‌اند به زودی به فضا فرستاده خواهند شد. "

وی تأکید کرد: "ماهواره‌هایی که امسال به فضا فرستاده می‌شوند دارای قابلیت عکسبرداری و ارسال تصویر به زمین را دارا هستند و در مدار leo قرار خواهند گرفت".

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: "این ماهواره‌ها از نوع دانشجویی بوده و با مشارکت سازمان فضایی ایران و دانشگاه‌ها ساخته شده و توسط ماهواره‌برهای ایران به فضا فرستاده خواهد شد."

وی افزود: "طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی بزرگ "قائم" و "ایران ست" نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده می‌باشد که کار طراحی و ساخت آنها در سال جاری آغاز شده است."

 سازمان فضایی ایران

کد خبر 108081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز