یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) جمعه تولد صد و شش سالگی‌اش را جشن گرفت. این جشن تولد در حالی که کمتر از سه هفته به اولین میزبانی قاره آفریقا در جام جهانی فوتبال باقی مانده، بسیار ویژه و خاص بود.

 اولین مقر هیات رئیسه فیفا در پشت ساختمان اتحادیه ورزش فرانسه در پاریس در 21 می 1904 تاسیس شد. قرارداد تاسیس این مقر توسط نمایندگانی از فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، اسپانیا، سوئد و سوئیس به امضاء رسید. 

 به گزارش فوتبال 3، دو روز بعد، این سازمان نوپا اولین نشستش را برگزار کرد. در این نشست رابرت گوئرین فرانسوی به عنوان رئیس فیفا، ویکتور اشنایدر سوئیسی و کارل آنتون ویلهیم هیرشمان هلندی به عنوان نایب رئیسان فیفا، لوئیس موینگاس بلژیکی و دستیار او، لودویک سیلو دانمارکی به عنوان دبیر و خزانه‌دار فیفا انتخاب شدند. 

 از آن پس، فیفا گسترشی فراتر از تصور داشت و از پاریس به زوریخ انتقال یافت و در می 2006 در کشور سوئیس از سوننبرگ به استراس به فاصله بسیار نزدیکی با باغ وحش زوریخ انتقال یافت. روز  سه‌شنبه 29 می 2007، درست قبل از پنجاه و هفتمین نشست فیفا، مقر جدید آن رسما افتتاح شد. 

در حال حاضر، در حالی که فیفا در حال آماده‌سازی برای بردن بهترین تورنمنت بازی زیبای فوتبال برای اولین بار به آفریقا است، فصل تازه باشکوهی در تاریخ فیفا نوشته می‌شود و مثل همیشه، سایت فیفا این مسابقات را به طور بی‌نظیری پوشش خبری می‌دهد.

کد خبر 107994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز