وزیر امور اقتصادی و دارایی درآمد سرانه هر ایرانی را 12 هزار و 500 دلار در سال اعلام کرد

که  این رقم با درنظر گرفتن ارزش تقریبی هر دلار در بازار داخلی در حدود 12میلیون و 500هزارتومان است.

به گزارش مهر، سیدشمس‌الدین حسینی، دیروز در همایش ائتلاف سرمایه در ایران در شیراز، چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال 89 را مثبت‌تر ارزیابی کرد و در بیان دلایل این امر گفت: بازار نفت که در سال 2007 تاکنون دچار رکود شده بود طی روزهای اخیر بهبود یافته و از رکود خارج شده است. همچنین یکی از مشکلات اقتصاد کشور در چند سال اخیر شرایط نامساعد جوی بوده است.

وی با اشاره به رشد بورس تهران طی 2 ماه گذشته افزود: این رشد حاکی از این است که در سال‌جاری رشد اقتصاد ایران محکم‌تر خواهد شد؛ این در حالی است که شاخص بورس تهران رشد 13 درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تسهیل فضای تولید و سرمایه‌گذاری در کشور گفت: مصوبات 3 ماهه اخیر دولت از جمله مصوبه هیأت امنای حساب ذخیره ارزی مبنی بر حذف محدودیت در سقف 25 درصدی استفاده از منابع این حساب توسط شرکت‌ها که به 49 درصد افزایش یافته از جمله مصوبات دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حذف مقررات زائد گفت: از مجلس درخواست داریم که اصلاح ماده 5 قانون اصل 44 را برای تشکیل بانک‌های خارجی و تسریع در سرمایه‌گذاری‌ها در دستورکار خود قرار دهد.

وی همچنین تصویب لایحه حمایت از حضور بانک‌های خارجی برای رفع محدودیت‌ها را از مجلس درخواست کرد و گفت: جلب و جذب سرمایه‌گذاری همراه با تسهیل فضای کسب و کار،  اولویت و برنامه محوری دولت دهم است و هر کس در این راستا نیست با دولت همراه نیست.

حسینی با بیان اینکه دولت برای سرمایه‌گذاران خارجی فرش قرمز می‌گسترد و از حضور آنها استقبال و موانع را برطرف می‌کند، بر استفاده درست از منابع تاکید کرد و گفت: ایران در حال حاضر 80 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که این امر به این معناست که این رقم را سرمایه‌گذاری می‌کند اما مشخص نیست این سرمایه‌گذاری در کجا صورت می‌گیرد، درحالی‌که این رقم باید در خدمت تولید و سرمایه‌گذار باشد.

کد خبر 107972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز