همشهری‌آنلاین: عکاس و اکولوژیستی بلژیکی که به دلیل زندگی بر روی ارتفاعات درختان به تارزان شهرت یافته است در سخت ترین موقعیتها و خطرناک‌ترین شرایط گونه‌های ناشناخته یا در حال انقراض را در قالب تصاویری ارزشمند جاودانه می‌کند.

به گزارش مهر، سازمان ملل متحد روز 22 می را به عنوان روز جهانی تنوع گونه‌های زیستی برگزیده است تا به این شکل قدمی در راه افزایش آگاهی از تنوع گونه‌های زیستی و محافظت از آنها برداشته شود. هدف از نامگذاری این روز افزایش آگاهی و هشیاری درباره میزان اهمیت تنوع گونه‌های زیستی، اکوسیستم، و جلب توجه عمومی نسبت به در خطر بودن این دو موضوع است، خطری که می‌تواند بشریت را نیز تهدید کند.

میزان اهمیت توجه به گونه‌های در حال انقراض زمین به اندازه‌ای بوده است که سال 2010 نیز به همین نام یعنی سال تنوع گونه‌های زیستی نامگذاری شود. بیش از 50 کشور جهان در این روز برنامه‌های ویژه‌ای را با حضور مردم عادی و فعالان محیط زیست در راستای ارزش نهادن به تنوع‌های گونه های زیستی در اکو‌سیستم و شیوه های محافظت از این دو اجرا می‌کنند.

این برنامه‌ها در حالی آغاز می‌شوند که هشدارها درباره انقراض رو به رشد گونه‌های مختلف زیستی رو به افزایش گذاشته است و به گفته سازمان ملل دولت‌ها از مسیر اصلی برای حفظ گونه‌ها از انقراض منحرف شده‌اند. از دست رفتن حیات وحش و مناطق قابل سکونت تاثیرات سنگینی بر روی زندگی انسان‌ها خواهد داشت. از دست رفتن منابع غذایی و صنعتی، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و سخت‌تر شدن کنترل بحران فقر از جمله این تاثیرات خواهد بود.

در میان برنامه‌ها، پروژه‌ها و تلاش‌های گروهی و فردی که در راستای کمک به شناسایی گونه‌های در حال انقراض و حفظ آنها صورت می‌گیرد، گوئیدو استرکندریز زیست اکولوژیست و عکاس بلژیکی حیات وحش گونه‌های مختلف زیستی و اکو‌سیستم را از بام جنگل‌های بارانی برزیل و پاناما مشاهده کرده و اطلاعات آنها را در قالب تصاویری زیبا به ثبت می‌رساند.

وی در حین تصویربرداری از کمیاب‌ترین گونه های زیستی خطرات زیادی را به جان می‌خرد از بلندترین درختها آویزان شده و به بلندترین ارتفاعات می‌رود.

وی که به واسطه فعالیت‌هایش به عکاس تارزان شهرت پیدا کرده است برای رصد کردن سوژه‌های ارزشمند و در حال انقراضش بر بالای درختان مرتفع زندگی کرده و به اعماق تاریک جنگل‌های بارانی پاناما و برزیل سفر می‌کند.

در ادامه تصاویری از استرکندریزو و جانداران کمیابی که در قاب تصاویر دوربین وی گرفتار شده‌اند را مشاهده خواهید کرد:

استرکندریز بلژیکی به عنوان یک زیست شناس و عکاس حیات وحش دو هفته را بر روی طاقی چوبی گذراند این طاق چوبی به گونه ای ساخته شده بود که وی بتواند در صورت نیاز از شاخه های درختانبالا رفته و از گونه های کمیاب عکاسی کند

وی از روی این طاقی چوبی از گونه‌های کاملا ناشناخته‌ای از قبیل قورباغه‌های درختی
آبی رنگ سمی تصویربرداری کرده است

گونه‌ای ناشناخته از کرم ابریشم در مناطق کم ارتفاع پاناما

قورباغه درختی چشم قرمز

میمونهای صورت سپید

قورباغه‌های طلایی که تقریبا منقرض شده‌اند و تعداد محدودی از آنها باقی مانده است

عکاس در حالی که میان دو درخت عظیم آویزان شده در حال عکاسی از قورباغه‌های منقرض شده طلایی است

قورباغه‌های طلایی در ارتفاعات پایین جنگل‌های بارانی پاناما

استرکندریز در باتلاق‌های گرمسیری در بخشی از برزیل از سوسمارهای آمریکایی عکاسی می‌کند

استرکندریز در حال آماده سازی برای پروژه‌اش عکاسی از پرنده‌های شاهین

کد خبر 107957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز