شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معصومه سیحون که از وی به عنوان پیشکوست گالری‌دارها یاد می‌شود، ساعت 21 جمعه،31 اردیبهشت، درگذشت

پیکر معصومه سیحون بعد از تشییع از مقابل نگارخانه سیحون در بهشت سکینه آرام می‌گیرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر نادر سیحون، فرزند معصومه سیحون با تایید خبر درگذشت این هنرمند نقاش و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌داران کشور گفت: مادرم ساعت 9 شب گذشته (31 اردیبهشت) در گذشت.

البته دو روز قبل، از بیمارستان مرخص شده بود و پزشکان گفته بودند کاری نمی‌توان انجام داد و باید سعی کنیم از طریق غذاها و ویتامین‌هایی که به ایشان می‌دهیم، انرژی‌اش را بیشتر کنیم.

وی همچنین در مورد مراسم تشییع پیکر سیحون ابراز داشت: این مراسم ساعت 9 صبح روز دو شنبه، سوم خرداد از مقابل نگارخانه سیحون انجام می‌شود تا پس از آن پیکر او در بهشت سکینه که نرسیده به کردان است، دفن شود.

فرزند معصومه سیحون همچنین گفت که مراسم سوم این هنرمند ساعت 16 روز چهارشنبه، 5 خرداد در مسجدجامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

معصومه سیحون در سال 1313 در رشت متولد شد و علیرغم میل مادرش که دوست داشت پزشک شود و در آلمان تحصیل کند، در سال 1335 وارد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شد و در سال 1345 نیز نگارخانه سیحون را بنیان گذاشت.

نگارخانه سیحون، قدیمی‌ترین نگارخانه فعال کشور است و هنرمندان برجسته بسیاری اولین نمایشگاه‌های خود را در این نگارخانه برپا کرده‌اند که از آن میان می‌توان به سهراب سپهری،رضا مافی، جعفر روح‌بخش، فرامرز پیل‌آرام، محمد احصایی و... اشاره کرد.

این نگارخانه در خیابان خالداسلامبولی‌، کوچه چهارم‌، شماره ۳ قرار دارد

کد خبر 107947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز