گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و مجاهدانی که در راه خدا تلاش کردند وظیفه دینی همه افراد جامعه است،گفت:

به همان اندازه که اقداماتی مانند ایجاد کاروان راهیان نور برای زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا اهمیت دارد، اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه نیز مهم است زیرا اثبات کارآمدی دین مهم‌ترین آرمان امام خمینی(ره)، شهدا و خواسته رهبری بوده و هست.

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم تقدیر از برگزار‌کنندگان کاروان‌های راهیان نور ولایت در ایام نوروز با بیان این مطلب اظهار کرد: در قرآن تاکید شده که انسان‌ها نباید از یاد خداوند و یاد و سپاس از نعمت‌های الهی غافل شوند و نعمت ولایت از نعمت‌هایی است که خدا بر آن تاکید کرده و حتی در این مورد بر انسان‌ها منت نهاده است.

شهردار تهران  افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و مجاهدینی که در راه خدا تلاش کردند و خالصانه از جان خود گذشتند، وظیفه دینی همه افراد جامعه است.شهردار خاطرنشان کرد: از یک سو باید نسل جدید را با فضای جبهه و جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا کنیم و از سوی دیگر باید با عملکردمان نشان دهیم این فرهنگ چه نتایج و دستاوردهایی می‌تواند به‌دنبال داشته باشد.

قالیباف در ادامه باغ موزه دفاع مقدس را از افتخارات جمهوری اسلامی و کسانی دانست که در دفاع مقدس و جنگ حضور داشته‌اند . وی گفت: باغ موزه دفاع مقدس اقدامی است که می‌تواند نقش بسزایی در تداوم فرهنگ جنگ و جبهه داشته باشد و نسل جدید را به‌خوبی با فضا و دوران جنگ آشنا سازد. وی افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس در یکی از نقاط بسیار خوب شهر در اراضی عباس آباد واقع شده و دسترسی به آن از طریق 2 ایستگاه متروی شهید همت و حقانی به راحتی صورت می‌گیرد.

قالیباف ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس مجموعه‌ای ماندگار است که برای احداث آن از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و در سالن‌های مختلف این موزه افراد کاملا در محیط جبهه، خود را حس خواهند کرد.

شهردار پایتخت تاکید کرد: بازدید‌کنندگان از باغ موزه دفاع مقدس صحنه‌های واقعی جنگ را در این موزه به‌خوبی و از نزدیک حس خواهند کرد و کاملا در فضای آن زمان قرار می‌گیرند و در واقع این مجموعه می‌تواند نقش بسیار خوب و قابل توجهی در فرهنگ‌سازی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس داشته باشد.

کد خبر 107787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز