دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

محمدباقر قالیباف: سالروز میلاد حضرت زینب(س)، بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمامی نیکی‌ها و پاسدار ارزش‌های فرهنگ عاشورا و همچنین «روز پرستار»،روز جاری عاطفه‌ها، درخشیدن ایمان در قلب‌های مهربان و روز افتخار انسان به انسانیت را تبریک عرض می‌کنم.

اعتقاد دارم آموزه‌های مبتنی بر اسلامیت و ایرانیت به ما می‌آموزد که دیانت بدون محبت کامل نیست و پرستاران مصادیق سربازان محبت‌آفرین و انسان‌ساز جامعه کنونی ما هستند؛

چراکه جامعه با نظاره و درک فضیلت‌های آنان همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی روح انسانی می‌یابد و مقام معظم رهبری تعبیری زیبا در همین خصوص دارند که می‌فرمایند: «این حرفه پرستاری، ترکیب عجیبی است... از یکسو ترکیبی است از رحمت و عطوفت و مهربانی و واقعیت و از سوی دیگر دانش و معرفت و تجربه و مهارت» لذا قدردانی از آنها، پاسداشت تمامی خوبی‌ها و وظیفه‌ای دینی و ملی است.

تاکید مقام معظم رهبری در همت مضاعف و کار مضاعف در تأمین سلامت و شعار سال‌جاری سازمان جهانی بهداشت با عنوان «شهرنشینی و سلامت» شهرداری تهران را بر آن داشت تا با راهبرد خدمت صادقانه و کارآمدی خردمندانه در راستای شخصیت بخشیدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر نظیر سرمایه اجتماعی سلامت شهری گام بردارد و در این راه پرستاران بازوان پرتوانی برای تحقق این امر هستند.

اعتقاد بنده بر این است برخورداری از شهری سالم و شهروندانی سالم از مطالبات اجتماعی شهروندان و زمینه‌ساز تحقق اهداف دهه چهارم است که مسئولیت تحقق آن برعهده همه نهادها و شهرداری تهران است. امیدوارم در این راه پرستاران گرامی و نخبگان ‌جامعه پزشکی دستگیرمان باشند.  در پایان سلامت و بهروزی تمامی ایرانیان عزیز را از خداوند قادر متعال خواستارم.

کد خبر 105495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز