سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: حق نداریم از دوستان و ‌هم‌حزبی‌های خود بی‌جهت در مقابل قانون دفاع کنیم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق لاریجانی که در افتتاحیه گردهمایی سراسری معاونان و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن می‌گفت، ادامه داد: همه ما باید خودمان را آماده کنیم که اگر دوستان‌مان مسئله‌ای پیدا کردند، مانند دیگران به دادگاه بروند و از خود دفاع کنند.

او در ادامه پرسید: مگر باید فقط شعار عدالت داده شود؟ این چه توقع خلافی است که از ما دارند؟رئیس قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: تمام مسئولان باید با آحاد مردم در مقابل قانون و پاسخگویی به دستگاه قضایی یکسان باشند.

صادق لاریجانی در عین حال و در ادامه این سخنرانی گفت: تمام‌قامت از دولت حمایت می‌کنیم.او با بیان اینکه این دولت، دولت قانونی کشور است و ما کاملا از آن حمایت می‌کنیم، از مجلس نیز اعلام حمایت کرد. لاریجانی با بیان اینکه قوه‌ قضاییه در راستای سیاست کلان نظام عمل می‌کند، تاکید کرد: همه قوا حسب قانون اساسی زیرنظر مقام معظم رهبری کار می‌کنند و خطوط کلی زیرنظر رهبری است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به نامه 175 امضایی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر عدم‌قاطعیت قوه قضاییه اشاره کرد و پرسید: چرا علاوه بر دشمنان، دوستان ما نیز گاهی نسبت به این دستگاه ظلم روا می‌دارند؟

او ادامه داد: با اینکه به برخی از این نمایندگان صراحتا تذکر و توضیح دادم که قوه قضاییه در کار خود مجامله‌ای ندارد بار دیگر از این حرف‌ها می‌زنند. با تصریحاتی که نسبت به مسئله شده تعجب می‌کنم چگونه احتمال می‌دهند مسئول دستگاه قضا که منصوب رهبری است و اینجانب نیز شرعا و عقلا قائل هستم که دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها باید در خط ولایت باشند، چطور به‌خود اجازه دهم که برخلاف نظر ایشان کاری انجام دهم.

صادق لاریجانی گفت: حتی شنیده‌ام که این حرف‌ها را برای بسترسازی می‌زنند و می‌خواهند به ما کمک کنند. خواهش‌مان این است که از این کمک‌ها به ما نکنند. او ادامه داد: اینکه عده‌ای فکر کنند ما نیاز به حمایت اینچنینی داریم که قوه قضاییه را تضعیف کنند تا ما حمایت شویم ما این را نمی‌پذیریم.

لاریجانی همچنین گفت: اینگونه نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک، به ضرر دستگاه قضایی است. این کار را نکنند، خلاف هم نگویند. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بنده نیز که به‌عنوان مسئول دستگاه قضایی منصوب رهبری هستم، مگر حق دارم که از قانون تخطی کنم؟

کد خبر 107692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز