سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

آلخاندرو گونزالس ایناریتو در نشست مطبوعاتی آخرین فیلمش در کن گفت که مهم‌ترین بیماری جهان معاصر نفرت است

جدید‌ترین فیلم ایناریتو با عنوان نامتعارف «بی یو تی فول» پریشب در 3‌نوبت در جشنواره کن به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدین و تماشاگران قرار گرفت. ایناریتو که همراه با خاویر باردم در نشست مطبوعاتی حاضر شده بود، گفت: معمولا نخستین منتقد فیلم هایم خودم هستم.اما نسبت به این فیلم خودم احساس خوبی دارم.هر بار که آن را می‌بینم لایه‌های تازه‌ای درفیلم کشف می‌کنم.

فیلمساز مکزیکی در ادامه با اشاره به اینکه بی‌یو تی فول نسبت به دیگر فیلم‌هایش لحن امیدوارانه تری دارد، افزود: فکر می‌کنم بخشش فراوانی در فیلم وجود دارد. این فیلم درباره ویروس سیاه زخم و تروریسم و ایدزبه‌عنوان خطرناک‌ترین بیماری‌های جهان امروز نیست.خطرناک‌ترین بیماری جهان معاصر نفرت است.

ایناریتو با اشاره به فناوری‌های معاصر مثل شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه گفت: با همه اینها انسان معاصر تنها‌تر شده و ارتباط‌های نزدیک بشری محدود‌تر شده‌ است. در این فیلم، بیماری سرطان به‌عنوان استعاره‌ای از وضعیت جهان معاصر درنظر گرفته شده است.

فیلم شباهت‌های مضمونی بسیاری به فیلم قبلی ایناریتو یعنی «بابل» دارد و در یک شهر با فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون جریان می‌یابد؛ هرچند همه وقایع حول محور یک شخصیت اصلی ( با بازی خاویر باردم) می‌چرخد. ایناریتو در این باره گفت: از گشتن دور جهان و از زبان‌های ژاپنی،  مراکشی (عربی) و انگلیسی خسته شده بودم و می‌خواستم دوباره فیلمی به زبان مادری‌ام یعنی اسپانیایی بسازم.

خاویر باردم هم که در این نشست حضور داشت، گفت: ایناریتو سر صحنه از بازیگران حمایت می‌کند. او به‌شدت مراقب جزئیات بازی بازیگران است.او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نقش‌های با مزه را ترجیح می‌دهد یا به ایفای نقش شخصیت‌های افسرده علاقه‌مند است؟ عنوان کرد: کدام نقش بامزه؟ در هر حال به فیلم‌های عمیق علاقه‌مندم. در وهله بعد میزان دستمزد برایم مهم است و در آخر اینکه فیلمبرداری در کدام کشور انجام می‌شود.

کد خبر 107676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز