معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور از اجرای طرح ملی آموزش آداب و مهارت‌های زندگی در کشور خبر داد.

علیرضا افشار، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور در نشست تخصصی با مسئولان دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی استان خراسان رضوی در مشهد گفت: این طرح در چارچوب طرح تحول اجتماعی و در 6 محور مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها، آستانه ازدواج، خدمت سربازی و تشکیل خانواده در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیش مطالعات انجام شده برای طرح تحول اجتماعی‌ ادامه داد: در اسفندماه 87 پس از این مطالعات، تمام آسیب‌های شناسایی شده، در 7 محور دسته‌بندی شد و براساس آن، اجرای طرح تحول اجتماعی در راستای کاهش این آسیب‌ها از سال 88 آغاز شد.

افشار با بیان اینکه اجرای برنامه ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از سال گذشته آغاز شده است، محورهای اصلی این برنامه را تحکیم و تعالی خانواده، فرار از منزل، کودک‌آزاری، طلاق و افزایش سن ازدواج عنوان کرد.

وی با تاکید بر استفاده دستگاه‌ها از همه امکانات برای بهبود شاخص‌های اجتماعی فرهنگی کشور‌ خاطرنشان کرد: کار فرهنگی که منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی نشود، ابتر است.

دبیر شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید از سوی مردم انجام شده و دولت ناظر بر انجام این فعالیت‌ها باشد، گفت: در این راستا دستگاه‌ها باید امکانات خود از جمله فضاهای آموزشی فرهنگی را در اختیار مردم قرار دهند. افشار با تاکید بر رویکرد اجرایی در مسائل فرهنگی گفت: باید اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به مرور زمان در جامعه مشاهده شود.

وی مردم را مجریان اصلی فعالیت‌های فرهنگی کشور دانست و اظهار داشت: دولت در این زمینه تنها نقش نظارتی و هماهنگ‌کننده ایفا می‌کند. افشار همچنین از تصویب طرح تحول اجتماعی در شورای اجتماعی کشور خبر داد و گفت: این طرح در 7 فصل تدوین شده و به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه به اجرا درمی‌آید.

کد خبر 107582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز