همشهری آنلاین: تیتو روماریو (Tito Romario)، بازیگر سیاه پوست و مشهور در روسیه که بارها هدف حمله نژادپرستان قرار گرفته بود، به خاطر شدت جراحات وارده در حمله‌ای به وی در سن پترزبورگ جان باخت.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، بنا به اعلام پلیس روماریو 59 ساله روز 11 مه پس از آن به بیمارستان منتقل شد که یک مرد 43 ساله وی را در خیابان مورد ضرب و جرح قرار داد.

ضارب بازداشت شده است. پلیس در گزارش خود درباره انگیزه این حمله اظهارنظری نکرده است، اما بنا به گزارش رسانه‌های محلی، این اقدام خشونت آمیز با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته است.

روماریو در بسیاری از فیلم های محبوب جماهیر شوروی در دهه های 1950 و 1960 نقش‌های کوچکی ایفا کرده بود. آنگونه که دوستانه روماریو به روزنامه "نوایا گازتا" گفتند این بازیگر برزیلی تبار بارها هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته بود.

از زمان فروپاشی جماهیر شوروی، بیگانه ستیزی در روسیه به شدت افزایش یافته است. قربانیان این حملات هم بیشتر سیاه پوستان یا مهاجران از جمهوری های سابق جماهیر شوروی هستند.

بنا به آمار یکی از سازمان حقوق بشری روسیه در سال های 2004 تا 2008، تقریبا 300 نفر به خاطر اقدامات خشونت آمیز دارای انگیزه های نژادپرستانه جان خود را از دست داده اند. پلیس و دستگاه قضایی روسیه از ذکر علنی انگیزه حمله در دادگاه ها خودداری می کنند.

کد خبر 107574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز