یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت روز ارتباطات تاکید کرد که خبر رسانی صحیح و براساس "واقعیات" خبرسازی دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش مهر، متن کامل پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات بدین شرح است:

 "در دنیای فراصنعتی امروز که غول‌های تجاری برای تداوم رونق کاذب خویش که حاصل چپاول منابع ملت‌های مظلوم و جهان سوم است، سعی در کتمان حقایق از یک سو و القای اکاذیب از سوی دیگر دارند، توجه به ارتباطات، تنها راه منحصر به فرد رشد آگاهی ملت‌هاست.

البته طی سالیان اخیر ثابت شده که به مصداق مثل معروف «ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند» اخبار اتفاقات مهم جهان در کوتاه زمان ممکن، از هر گوشه زمین به اقصی نقاط گیتی مخابره می‌شود و کسانی که در سانسور اخبار و جعل حقایق می‌کوشند، آب در هاون می‌کوبند.

دنیای امروزی دنیای مخابره اخبار بر بال علوم ارتباطات است و چه خوب است که به جای تلاش بیهوده توقیف مطبوعات، انسداد اخبار و فیلتر روزنه‌های خبررسانی، اولاً تمام عملکرد خویش را با معیارهای انسانی تطبیق دهیم و ثانیاً با ایجاد فضای باز، با جامعه جهانی در این مسیر همگام شویم.

رسوایی جنایات ضدبشری آمریکا در دو زندان گوانتامو و ابوغریب و انتشار فیلم اعمال ددمنشانه دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که ابرقدرتی و نصب پرده‌های آهنین بر دریچه‌های حقایق، چندان کارساز نیست.

از سوی دیگر این حالت، حقیقتی انکارناپذیر را بر ما دیکته می‌کند که باید بکوشیم واقعیت‌های میدانی پیش و بیش از آنکه با رنگ و لعات حبّ و بغض توسط دیگران مطرح شود، از زبان ما و با استفاده از امکانات موجود بیان شود تا اگر هدف سربازگیری از وجدان‌های بیدار جامعه بشری است، با سرعت و دقت در انتقال اخبار درست انجام شود.

گستردگی شبکه‌های اینترنتی که تا منازل افراد در دورترین مناطق هر کشوری هم رفته است، در کنار همه خوبی‌هایی که در امر اطلاع‌رسانی دارد، این نگرانی را نیز به دنبال دارد که حقیقت‌ستیزان جهان با استفاده از امکانات پیشرفته‌تر به ترویج دروغ اخبار براساس مقتضیات خویش می‌پردازند و راه حل مقابله با این شیوه نکوهیده، تلاش برای به روز کردن امکانات ارتباطات است.

روز جهانی ارتباطات فرصتی بسیار مغتنم است تا با تلفیق مفاهیم علوم انسانی با دانش و تکنولوژی و گسترش امکانات فنی، تلاش کنیم در دنیایی که از آن تعبیر به «دهکده جهانی» می‌کنند، خود براساس واقعیت‌ها خبررسانی درست و صحیح کنیم تا دشمنان که هیچ وقت مصالح ما را نمی‌خواهند، نتوانند خبرسازی کنند.

کد خبر 107549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز