شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: سقوط کامیون به گودالی که در اثر نشست زمین در خیابان ولیعصر به‌وجود آمده بود، انفجار شدیدی رقم زد

به گفته کارشناسان، ترکیدگی لوله و نشت آب باعث ایجاد این گودال عمیق شده بود.
به گزارش ایسنا، ساعت 30 دقیقه بامداد دیروز، آتش‌نشانان تهران در جریان انفجار شدیدی قرار گرفتند که در خیابان ولیعصر، نرسیده به 10 متری منیریه رخ داده بود.

آنها بعد از حضور در محل حادثه متوجه شدند یک کامیون بعد از سقوط به داخل گودال عمیقی که به‌صورت ناگهانی در این محل به‌وجود آمده بود، با لوله گاز برخورد کرده و همین مسئله باعث انفجار شدید شده است.  آتش‌نشانان بلافاصله دست به کار شدند و بعد از نجات راننده کامیون، عملیات اطفای حریق را شروع کردند.

نشت آب و نشست زمین

سعیــد اسماعیلی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، با اشاره به این خبر گفت: دلیل انفجار خیابان ولیعصر انحراف کامیون و برخورد آن با لوله گاز بوده است.
وی ادامه داد: پیش از این حادثه، ترکیدگی لوله آب و نشت آب در محدوده میدان منیریه، موجب سست شدن زمین و نشست آن شده بود.

نشست زمین آنقدر ناگهانی بود که راننده کامیون حمل زباله هنگام عبور از این خیابان نتوانست خودروی خود را کنترل کند و به همین دلیل کامیون به داخل گودال سقوط کرد. در هنگام سقوط نیز کامیون با لوله گازی که به خاطر نشست زمین نمایان شده بود، برخورد کرد و موجب نشت گاز و انفجار شد.

عملیات سریع

از سوی دیگر مرکز اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی تهران نیز گزارش داد: به محض اطلاع آتش‌نشانی از این حادثه، ایستگاه‌های 52، 67، یک و گروه نجات یک راهی محل حادثه شدند.

فتح‌الله تیموری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی که در محل حادثه حاضر بود، گفت: در ضلع جنوب میدان منیریه گودالی ایجاد شده بود که کامیون حمل زباله به داخل آن سقوط کرده و بر اثر شکستگی لوله اصلی انتقال گاز، آتش‌سوزی رخ داده بود.

وی افزود: آتش در حال سرایت به ساختمان‌های اطراف بود که آتش‌نشانان در یک عملیات نفسگیر توانستند از سرایت آن به ساختمان‌های اطراف به‌خصوص ساختمان بانک صادرات که بر اثر حرارت شعله بخشی از سنگ نمای دیواره آن در حال ریزش بود، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیب نرسید و راننده کامیون نیز توانست قبل از فرورفتن بیشتر در حفره از آن خارج شود، تاکید کرد: آتش‌‌نشانان پس از قطع کامل جریان گاز، آتش‌ را کاملاً خاموش کردند.به گفته تیموری، در این حادثه لوله‌های اصلی جریان آب و فاضلاب و کابل‌های انتقال برق دچار قطعی شد.

کد خبر 107484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز