جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

حمید سمندریان کارگردان و مدرس باسابقه تئاتر در مراسم نامگذاری سالن شماره ‌2 تماشاخانه ایرانشهر به نام خود از تلاش‌های شهرداری تهران برای رونق هنر تئاتر قدردانی کرد

به گزارش مهر، در این مراسم سمندریان ضمن تشکر از فعالیت‌های محمدباقر قالیباف در حوزه تئاتر گفت: تلاش‌هایی که انجام می‌شود برای این است که تئاتر ایران رونق بگیرد و شهردار تهران لطف زیادی به هنر نمایش و هنرمندان این عرصه دارند.

امیدوارم وی به همکاران من و هنر تئاتر بیش‌از این التفات کنند. کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» افزود: نامگذاری این سالن تنها اقدامی برای من نیست و توجه به هنر تئاتر است. من شاگرد استادانی بودم که دیگر در قید حیات نیستند و خود را مدیون آنها می‌دانم.

دوستانی ادعا می‌کنند که شاگرد من هستند در حالی که خود از استادان بزرگ تئاترند و من به آنها می‌بالم.کیومرث مرادی، کارگردان تئاتر نیز در این مراسم گفت: امشب شب درخشانی برای من و استاد سمندریان است و خوشحالم که به همت شهرداری و با همکاری مجید جوزانی سالن شماره 2 تماشاخانه ایرانشهر به نام استاد ثبت می‌شود.

در این مراسم ویژه که با حضور هنرمندان تئاتر و سینما برگزار شد محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار، رضا کیانیان، محمد یعقوبی، نادر برهانی مرند، مجید جوزانی و... حضور داشتند.

پس از ثبت رسمی سالن به نام این هنرمند تئاتر، تندیس حمید سمندریان در مقابل این سالن نصب شد. حاضران پس از پایان مراسم به تماشای نمایش «مکاشفه در باب یک میهمانی خاموش» به کارگردانی رضا حداد نشستند.

پیش از این محمدباقر قالیباف در مراسم بزرگداشت استاد حمید سمندریان از ثبت سالن شماره 2 تماشاخانه ایرانشهر به نام این هنرمند باسابقه خبر داده بود. شهرداری قرار است از اجرای نمایش «گالیله» به کارگردانی سمندریان حمایت کند.

کد خبر 107370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز