چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

در کنار قهرمانی در لیگ برتر،‌آنچلوتی با پیروزی‌های پر گل، تماشاگران چلسی را به وجد آورد

آنچلوتی وقتی که سوت پایان بازی چلسی و ویگان به صدا درآمد و تیمش قهرمان لیگ برتر شد، نه از آن اداهای به من نگاه کنید در آورد، نه جملات قصار مرموز و پر رمز و راز به کار برد و نه چیزی به سوی تماشاگران پرتاب کرد که تحریکشان کند. او تنها لبخند زد، همکارانش را در آغوش گرفت و برای تماشاگران دست تکان داد. طی مدیریت او، چلسی نه تنها یاد گرفته است که چگونه ببرد بلکه یاد گرفته است که این کار را با پرستیژ انجام دهد.

آنچلوتی به‌عنوان نخستین مربی ایتالیایی که لیگ‌برتر انگلیس را فتح کرده، سال پیش از سوی رومن آبراموویچ به چلسی آمده است و توانسته تمام آرزوهای سران باشگاه را تأمین کند. توفان مهارنشدنی چلسی در این فصل شامل برد 5‌برصفر مقابل پورتموث، برد 7بریک مقابل آستون ویلا، برد7 برصفر مقابل استوک‌سیتی و برد 8 برصفر مقابل ویگان که این آخری بهترین نتیجه چلسی در تاریخ لیگ برتر بوده، می‌شود. این شیوه بازی سرم‌گرم‌کننده آنقدر طرفداران چلسی را تهییج کرده است که خاطره ژوزه‌ مورینیو در استمفورد کمرنگ شده است.

با این حال آنچلوتی می‌داند که هنوز زود است یاد مورینیو در استمفورد کاملا از بین برود. برای این کار او باید آن‌قدر موفقیت‌هایش را با شیوه خودش تکرار کند که خاطره مربی پرتغالی زیر سایه موفقیت‌های او قرار بگیرد. مورینیو موفق شد 2سال پشت سر هم تیم لندنی را قهرمان لیگ برتر انگلیس کند و کارلتو دست‌کم برای برابر کردن افتخاراتش در چلسی، باید سال دیگر هم با چلسی قهرمان جزیره شود. آبراموویچ هم بدون شک در این فکر است که فصل بعد هم با آنچلوتی کار کند. خود او (آنچلوتی) هم بعد از بازی با ویگان گفت که خیلی دوست دارد با چلسی موفقیت‌هایش را تکرار کند. او گفت: چلسی بازیکنان جوانی دارد و می‌توان با این بازیکنان در آینده هم در انگلیس و اروپا موفق بود.

ران گورلی، مدیر باشگاه چلسی هم از این گفته‌های آنچلوتی استقبال کرد. او گفت: بازیکنان چلسی می‌توانند در فصل آینده هم به کار تیم بیایند. علاوه بر آن هر گاه آنچلوتی تصمیم بگیرد بازیکن جدیدی به تیم اضافه کند، باشگاه هزینه‌های این کار را تأمین خواهد کرد. از همین جاست که می‌توان انتظار داشت آنچلوتی احتمالا آینده درخشان‌تری در چلسی داشته باشد.

آنچلوتی و دستیارش (ری ویلکینز) نشان دادند که مردانی از جنس فوتبال هستند. این موفقیت به‌خصوص برای ویلکینز که در دهه‌70 یکی از بازیکنان محبوب چلسی بود بسیار باارزش است. اما هنوز جا برای موفقیت در آینده‌ای خیلی نزدیک وجود دارد. آنچلوتی این شانس را دارد که شنبه در ورزشگاه ومبلی به‌عنوان نخستین مربی در چلسی، علاوه بر لیگ برتر، جام حذفی را هم فتح کند. شاید با این کار، او بتواند کمی وزن افتخاراتش در چلسی را بیشتر کند و مورینیو را حداقل از این لحاظ کمی بیشتر زیر سایه خود داشته باشد.

در تیم آنچلوتی، آنلکا و اشلی کول توانستند به‌عنوان بازیکنان شاغل در لیگ‌برتر انگلیس، تنها افرادی باشند که دو جام لیگ برتر را با دو تیم مختلف کسب کرده‌اند. در این تیم دیدیه دروگبا هم توانست به لطف هت‌تریکش در بازی با ویگان، عنوان بهترین گلزن مسابقات را از آن خود کند. در کنار اینها نباید به نقش تأثیرگذار جان‌تری در چلسی اشاره نکرد.

همه رکوردهای چلسی

چلسی علاوه بر کسب قهرمانی لیگ برتر، رکوردهای متعددی را نیز به نام خود ثبت کرد که به شرح زیر است:

بیشترین گل زده (103 گل)

 نخستین تیم لیگ برتری که در یک فصل 100 گل به ثمر رساند و آخرین قهرمان انگلیس که در طول رقابت‌های یک فصل، با گلزنی فراوان به‌عنوان قهرمانی رسید، تاتنهام بود که در فصل 1961-1960 توانست 102گل، یعنی یک گل کمتر از چلسی، به ثمر برساند. البته تاتنهام در فصل 1963-1962 که به مقام دوم رسید، 111 گل به ثمر رساند.

اولین مربی ایتالیایی قهرمان لیگ برتر

اولین مربی ایتالیایی فاتح لیگ برتر، کارلو آنچلوتی، سومین مربی ایتالیایی چلسی پس از جیانلوکا ویالی و کلودیو رانیری است و نخستین مربی ایتالیایی‌ای است که توانست جام قهرمانی را برای آبی‌پوشان به ارمغان بیاورد. او به علاوه پس از تد درک و ژوزه مورینیو، سومین مربی‌ای است که این جام را به استمفورد بریج آورده است.

بهترین فصل دروگبا

دروگبا با زدن  36 گل ، بهترین فصلش در چلسی را پشت سر گذاشت . رکورد پیشین گلزنی دروگبا در فصل2007-2006 و زمانی که مورینیو مربی چلسی بود رقم خورد که در آن فصل این ستاره ساحل عاجی، موفق به به ثمر رساندن 33 گل شد اما او در رقابت‌های امسال 36 بار برای چلسی گل به‌ثمر رساند که 29 تای آنها در رقابت‌های لیگ برتر رقم خورد.

بهترین رکورد گلزنی لمپارد

لمپارد، ستاره انگلیسی چلسی، با به ثمر رساندن 27 گل رکورد جدیدی را در کارنامه‌‌اش ثبت کرد. بهترین رکورد گلزنی لمپارد در طول یک فصل، پیش از این 22 گل بود که 20‌تای آن در رقابت‌های لیگ برتر رقم خورده بود.

کد خبر 107253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز