دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: جزئیات میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام شد

معاون سازمان سنجش  درباره میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور  به همشهری اعلام کرد: همه داوطلبانی که در مهلت مقرر در کنکور امسال ثبت‌نام کرده‌اند، سوابق تحصیلی آنها شامل سال سوم دبیرستان(دیپلم) و نظام جدید آموزش متوسطه آن دسته از داوطلبانی که طی سال‌های 84 تا 88 در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم‌تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اخذ شده و توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش تحویل شده به میزان 15 درصد در گزینش نهایی اعمال خواهدشد.

به گفته ابراهیم خدایی، نمرات امتحانات دروس دوره پیش‌دانشگاهی به‌عنوان سوابق تحصیلی در کنکور 89 برابر ضوابط لحاظ نخواهد شد و نمرات دروس دوره پیش‌دانشگاهی هیچ‌گونه تأثیری در گزینش کنکور نخواهد داشت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه از اعلام نتایج مرحله اول کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در 31اردیبهشت‌ماه خبر داد.

خدایی اظهار کرد: امسال 200هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد می‌شوند. خدایی گفت: 3 خرداد‌ماه دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته داوطلبان روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش  قرار می‌گیرد و داوطلبان طی روزهای 4 تا 10 خرداد ماه می‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند.

کد خبر 107099

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز