یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از تأسیس مدارس اسلامی وابسته به حوزه خبر داد و گفت:

تدوین شاخص‌های مدیریتی، تربیتی و آموزشی مدارس اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه با هدف ارتقای سطح دینی و اخلاقی در دستور کار دفتر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفت.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با مهر گفت: یکی از عرصه‌هایی که لازم است همه نهادها و سازمان‌ها مشارکت داشته باشند، ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش‌آموزان است و روشن است که حوزه‌های علمیه بیشتر از دیگر نهادها می‌توانند در این موضوع فعال باشند. بر همین اساس طرح ایجاد مدارس اسلامی وابسته به حوزه در دستور کار ستاد قرار گرفته است تا با تدوین شاخص‌های مدیریتی، تربیتی، آموزشی مدارس اسلامی، مدارس وابسته به حوزه تأسیس شود.

وی افزود: برای مدیریت این مدارس لازم است نیروهای متخصصی از طلاب و روحانیون تربیت شوند که بر همین اساس پیشنهاد تأسیس رشته تخصصی تعلیم و تربیت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای طلاب علاقه‌مند به شورای‌عالی حوزه ارسال شده است تا تربیت نیروهای متخصص حوزوی آغاز شود.

ذو‌علم اضافه کرد: موضوع سوم، لزوم توجه جدی به ساختار مدیریتی حوزه و آموزش و پرورش و نگاه بلندمدت به تأسیس مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه است که برای این منظور لازم است ساختار مناسبی در حوزه و آموزش و پرورش تدوین شود که پیشنهادهایی نیز به مدیریت عالی این دو سازمان ارائه شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا مدارس اسلامی به مدارس وابسته به حوزه گفته می‌شود، گفت: در نظام مشارکتی آموزش و پرورش برای ایجاد مدارس وابسته به دستگاه‌ها و سازمان‌ها براساس مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش ممکن است دستگاه‌هایی با هدف گسترش جنبه‌های مهارتی یا جنبه‌های مختلف علمی تأسیس شود یا مدارسی با هدف ارتقای سطح دینی و اخلاقی دانش‌آموزان ایجاد شود که به این گروه از مدارس، مدارس اسلامی گفته می‌شود، بنابراین ممکن است این مدارس توسط حوزه یا روحانیون یا دیگر مجموعه‌ها تأسیس شود.

کد خبر 107009

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز