همشهری آنلاین: در حالی‌که غرفه‌داران نمایشگاه کتاب تهران از پذیرش بن‌های کاغذی سال 88 امتناع می‌کنند، محسن پرویز گفت، بن‌های کاغذی صادر‌شده در سال 88 تا پایان امسال اعتبار دارند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران در این‌باره به خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بن‌هایی توزیع شده که اعتبارشان تا سال 90 است؛ البته یک‌سری بن‌ در سال قبل توزیع شده که اعتبار آن‌ها تا پایان سال 88 است و عده‌ای به تاریخ اعتبار این بن‌ها توجه نکرده و از آن‌ها استفاده نکرده‌اند.

قاعدتا این بن‌ها باطل می‌شود؛ اما ما با مسؤولان بانک صادرات در این‌باره صحبت کردیم و خواستیم بن‌هایی که تا پایان سال 88 دارای اعتبار بودند، به مدت یک سال دیگر تمدید شوند تا کسانی که این بن‌ها را در اختیار دارند، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مراجعه‌کنندگان این بن‌ها را به کتاب‌فروشان ارائه کردند و آن‌ها از پذیرش آن‌ها خودداری کردند، به ما گزارش کنند تا مأموران ما مسأله را حل کنند.

البته ممکن است فروشندگان از تمدید یک‌ساله‌ی بن‌های صادرشده که دارای اعتبار سال 88 هستند، خبر نداشته باشند. طبیعی است که به آن‌ها حق بدهیم. با این حال، مراجعه‌کنندگان می‌توانند به ما گزارش دهند و مأموران ما با ارائه‌ی بخش‌نامه‌ی بانک صادرات، این مسأله را به فروشندگان گوشزد کنند.

گفتنی است، در نشست خبری نمایشگاه کتاب هم که روز گذشته (سه‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه) برپا شد، بن‌های کاغذی با اعتبار سال 88 در اختیار خبرنگاران گذاشته شده است. 

کد خبر 106774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز