سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

در طول ایام برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نویسندگان کتاب‌های جدیدالانتشار مؤسسه نشر شهر، در غرفه‌های این مؤسسه به گفت‌و‌گو با مخاطبان خواهند پرداخت

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به نقل از دبیر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب، مؤسسه نشر شهر برای حضور پرشکوه‌تر در این دوره از نمایشگاه، برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل دعوت از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در غرفه‌های این مؤسسه و رونمایی از کتاب «مجموعه مصوبات شورای اسلامی شهر تهران» و دیگر آثار این مؤسسه را به اجرا خواهد گذارد.

سیدامیرمسعود شهرام‌نیا، کتاب‌های «مدیریت کیفیت از بازبینی محصول تا تعالی سازمانی»، «پرسش‌های کیهانی، پاسخ‌های نجومی»، «خواب‌ها و هندوانه‌ها»، «پنجمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری (تایپوگرافی) پوستر اسماءالحسنی» و «تهران به بهانه سوم شخص غایب» را از جمله آثار جدید این مؤسسه نام برد که با حضور نویسندگان آنها در غرفه مؤسسه نشر شهر در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه نشرشهر، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با 4 غرفه در سالن‌های ناشران عمومی، کودک و نوجوان، بازار جهانی کتاب و فرهنگسرای ملل، جدیدترین کتاب‌های منتشرشده مؤسسه نشر شهر را در حوزه‌های شهری و شهروندی به نمایش می‌گذارد. بنابراین گزارش، این آثار با تخفیف 20 درصد به بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

غرفه فرهنگسرای ملل در نمایشگاه کتاب

فرهنگسرای ملل همزمان با بیست و سومین سال برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به برپایی غرفه‌ای در بخش بین‌الملل این نمایشگاه می‌کند. در غرفه این فرهنگسرا همه روزه خدمات فرهنگی متنوعی ازجمله: برپایی سرای کتاب به‌منظور معرفی شخصیت‌های ایرانی و خارجی در حوزه فرهنگ و ادب و دعوت از استادان دانشگاهی در حوزه ایران‌شناسی، برپایی ایستگاه روزنامه خوانی،

راه‌اندازی بلوتوث کتاب به زبان‌های خارجی شامل بوستان سعدی و داستان‌راستان شهید مطهری، به‌منظور امکان بهره‌برداری مناسب مراجعین کتب فارسی و انگلیسی و ده‌ها عنوان برنامه فرهنگی ادبی دیگر به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

2047 ناشر، 10 روز میزبان کتابخوانان

مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره آخرین آمار ناشران حاضر در نمایشگاه امسال گفت: در مجموع 2047 ناشر، کتاب‌های خود را در 1176 غرفه به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمود سالاری صبح دیروز در نشت خبری مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در بخش ناشران عمومی 1129 ناشر در 1000 غرفه کتاب‌های خود را در فضایی بالغ بر 13‌هزار مترمربع عرضه می‌کنند و در بخش دانشگاهی نیز 480 ناشر با 385 غرفه در فضای 6200 مترمربعی حضور دارند.

سالاری با بیان اینکه امسال 137 ناشر آموزشی در نمایشگاه حضور دارند، افزود: در بخش آموزشی 137 غرفه در فضای 3هزار و 120 مترمربعی برپا شده است. همچنین در بخش کودک و نوجوان 301 ناشر در 254 غرفه در فضایی بالغ بر 6 هزار مترمربع حضور دارند.

مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین تصریح کرد: آخرین آمار نشان می‌دهد ناشران داخلی 205 هزار عنوان کتاب
- چاپ بعد از سال 84 - خود را به نمایشگاه می‌آورند.

البته در این بین کتاب‌های مرجع شامل این تاریخ زمانی نمی‌شوند و ممکن است پیش از سال 84 نیز منتشر شده باشند.بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 106675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز