گروه شهری: شهردار تهران گفت: 3 مجموعه ورزشی تخصصی مانند استادیوم 10‌هزار نفری امام رضاع در تهران ساخته می‌شود.

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح استادیوم 10هزارنفری امام رضاع  افزود: این مجموعه‌ها در منطقه19 با ظرفیت 20 هزار نفر و در منطقه 20 با ظرفیت 25 هزار نفر احداث خواهند شد؛ ضمن اینکه در منطقه 4 نیز چنین مجموعه‌ای در دست طراحی است.

وی در میان حضور پرشور اهالی منطقه 18 با اشاره به روز شوراها گفت: خداوند این تاکید را بر همه بندگان داشته است که در زیست گروهی و محیط جمعی که انسان‌ها در کنار یکدیگر هستند، رشد آنها در گرو مشورت است.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی نیز بر این امر تاکید شده است که مردم در سرنوشت خود نقش مهم و جهادی دارند. شهردار تهران در ادامه افزود: بر این باوریم که شوراها سبب‌ساز عدالت اجتماعی در جامعه هستند.

شورایاران و شوراها، گروه‌های مشورتی و ناهیان بی‌عدالتی هستند و از همین رو ما رویکرد محله‌محوری و کار جمعی را در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم. قالیباف در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ساخت مجموعه ورزشی امام رضا(ع) در جنوب تهران گفت: خدا را شاکرم که بعد از سال‌ها، مطابق با استانداردهای روز دنیا و براساس قولی که به مردم دادیم این استادیوم در جنوب تهران ساخته شده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که زمین این ورزشگاه به دستور مقام معظم رهبری در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. وی در ادامه به اهمیت توسعه فضاهای ورزشی اشاره کرد و افزود: ‌از اقدامات خوب شهرداری تهران توسعه فضاهای ورزشی است. در تهران که زمانی بیرون شهر یک استادیوم 100 هزار نفری ساخته شده است احداث فضای ورزشی یک ضرورت است و امروز ما شاهد این اتفاق هستیم.

قالیباف به مسئله مدیریت محله‌ها نیز اشاره کرد و گفت: مدیر محله، یک فرد اجرایی است که باید امور مربوط به محله را اجرا کند. ما این مسئله را به شوراها پیشنهاد داده بودیم که بعد از تصویب به‌صورت آزمایشی در 22 ناحیه شهر   اجرا شد و از 6 ماهه دوم امسال نیز در تمام محله‌ها اجرایی می‌شود.

بهره‌برداری از 82 پروژه

شهردار منطقه 18 در آیین گشایش 82 پروژه عمران شهری و ورزشگاه 10 هزار نفری امام رضاع در این منطقه گفت: ورزشگاه امام رضاع در زمینی به وسعت 45 هزار مترمربع در مجاورت بزرگراه آزادگان و بلوار الغدیر ساخته شده است. ابراهیم مداحی اضافه کرد: این ورزشگاه دارای امکاناتی مانند چمن مصنوعی، صخره‌نوردی، پیست دوچرخه‌سواری و دوومیدانی است.

به گفته وی، قرار است در نزدیکی این ورزشگاه، پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو راه‌اندازی شود.مداحی ادامه داد: 82 پروژه عمران شهری منطقه 18 با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان ساخته شده است.

ساخت 2 زمین چمن در محله صادقیه و بوستان غدیر، ساخت 18 نماز خانه، ایمن‌سازی‌ بزرگراه آزادگان، ساخت پاتوق محله مدائن، خیابان 20 متری مهر و 12 متری شهید قنبری، خانه سلامت شهرک دانش، سالن ورزشی شهید قنبری و... از جمله پروژه‌های منطقه بود که دیروز به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 106379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز