چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشک سابق که هشت کودک دبستانی را به قتل رسانده بود، روز چهارشنبه در استان جنوب شرقی فوجیان چین اعدام شد.

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، ژنگ مینشنگ 41 ساله اعتراف کرده بود از روی عمد هشت کودک را با ضربات چاقو به قتل رسانده و پنج تن دیگر را در 23 مارس در ورودی دبستان ابتدایی نانپینگ در شهر نانپینگ فوجیان مجروح کرده است.

ژنگ پس از آنکه دیوان عالی استانی حکم اعدام او را در دادگاه استیناف دو ساعته که روز 20 آوریل برگزار شد، به دست جوخه اعدام سپرده شد.

دیوان بدوی خلق چین در نانپینگ ژنگ را روز هشتم آوریل دادگاهی چهارساعته را 16 روز پس از وقوع قتل‌ها محاکمه کرد.

این عضو سابق جامعه پزشکی چین که مجرد است، به پلیس گفت انگیزه‌اش از این قتل دیوانه‌وار، شکست‌هایش در حرفه‌اش، خانواده و روابطش بوده است. دادستان‌ها گفتند این شکست‌ها زندگی را برای ژنگ "بی‌معنا" کرده بود.

خبرگزاری رسمی شینهوا به نقل از پلیس نوشت، وی هیچ سابقه بیماری روانی نداشته است.

عزم دولت برای تسکین خشم عمومی از جنایت فجیع اخیر می‌تواند عاملی برای سازماندهی نامعمول و سریع دادگاه ژنگ و اعدام وی باشد.

بیشتر پرونده‌ها چند ماهی در صف ورود به دادگاه می‌مانند، اما برخی پرونده‌های سنگین که شامل قتل و دیگر جرایم خشونت‌آمیز هستند، ظاهرا توسط دادستان‌ها و دادگاه‌ها سریع‌تر رسیدگی می‌شوند.

چین شمار اعدام‌ها در این کشور را محرمانه نگه می‌دارد، اما گروه حقوق بشری موسوم به بنیاد دوئی هوآ، مستقر در آمریکا تخمین می‌زند که دستکم 5000 نفر در سال در سال‌های اخیر اعدام شده‌اند که بیش از کل موارد اعدام در سراسر جهان است.

کد خبر 106143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز