دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: تنها سرنخی که پلیس برای گشودن راز جنایت خاموش زیر زمین شرکت خصوصی در اختیار دارد، عکسی است که هویت صاحب آن مشخص نیست

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پایتخت در حال حاضر تحقیقات خود را بر یافتن هویت این زن مقتول متمرکز کرده‌اند.شامگاه بیست و هشتم آبان ماه پارسال،  وقتی زنگ تلفن اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به صدا درآمد و تماس گیرنده از پیدا شدن جسد یک زن جوان در موتورخانه یک شرکت خصوصی خبر داد،  تحقیقات پلیسی و قضایی برای یافتن راز این جنایت پیچیده آغاز شد.

لحظاتی بعد، وقتی ماموران گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر از طریق پلیس 110 در جریان قرار گرفتند به‌سرعت خود را به محل کشف جسد در زیرزمین این شرکت خصوصی در محدوده پل ساوه رساندند.

هنگامی که آنها کشف جسد را تایید کردند، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی به همراه ماموران اداره دهم پلیس آگاهی( ویژه قتل) با حضور در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند.

بازجویی از کارمندان

در نخستین مرحله از تحقیقات، کارآگاهان پلیس به بازجویی از مدیر و کارکنان این شرکت پرداختند و از آنجا که بررسی‌های علمی پزشکی قانونی بیانگر آن بود که این زن 2 روز قبل به قتل رسیده است، تحقیقات بر یافتن کسانی که در آن زمان در شرکت بوده‌اند متمرکز شد.در این بررسی‌ها مشخص شد که 2 روز قبل از کشف این جسد، 

نگهبان شرکت به نام آصف به‌صورت ناگهانی و بدون دریافت حقوق خود و تسویه حساب،  محل کار خود را ترک کرده است اما درحالی‌که بررسی‌ها بر یافتن این متهم متمرکز شده بود،  مشخص شد که وی با مدیر شرکت تماس گرفته و گفته است قتل را او مرتکب شده است و جنازه نامزدش را پس از قتل وی در موتورخانه رها کرده است.

اعترافات تلفنی جنایتکار در حالی صورت گرفته بود که وی از اتباع افغان بود که به‌عنوان نگهبان در شرکت مشغول به کار بود و روزها نیز در همین شرکت استراحت می‌کرد و هیچ آدرسی از وی در اختیار شرکت نبود،  به این ترتیب پلیس نتوانست هیچ سرنخی از مخفیگاه عامل این جنایت به دست بیاورد.

زن ناشناس

اگر چه آدرسی از متهم شماره یک این جنایت در اختیار پلیس نبود، نکته کور دیگری که در پرونده وجود داشت هویت مقتول بود. او هیچ مدرک شناسایی به همراه نداشت و تنها یک قطعه عکس متعلق به وی در داخل لباس‌هایش پیدا شد.

در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات برای یافتن هویت مقتول، کارآگاهان اقدام به انگشت‌نگاری از جسد کردند و از این طریق توانستند به سوابقی از زن جوان که آرزو نام داشت برسند.

براساس این سابقه، وی در فروردین 86 به اتهام مصرف قرص‌های روانگردان دستگیر و زندانی شده بود اما در ادامه بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد که آدرس و مشخصاتی که این زن جوان در آن زمان ارائه کرده بود همگی جعلی بوده است.

در تحقیقات صورت گرفته از کارکنان شرکت و دیگر افرادی که به نوعی با متهم در ارتباط بودند، درخصوص متأهل یا مجرد بودن تبهکار افغان مشخص شد که هیچ کدام از آنها از ازدواج آصف اطلاع نداشته‌اند.

در جست و جوی هویت مقتول

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ،  روز گذشته با اعلام این خبر گفت: اقدامات کارآگاهان اداره دهم برای شناسایی هویت واقعی جسد کشف شده تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و فرد یا افرادی نیز درخصوص ناپدید شدن عضو خانواده خود با مشخصات نزدیک به جسد به پزشکی قانونی و یا پلیس آگاهی مراجعه نکرده‌اند.

سرهنگ سعید لیراوی افزود: به دستور قاضی روشن - بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی - تصویر این زن منتشر می‌شود تا افرادی که اطلاعی از هویت وی دارند با شماره تلفن 51055429 تماس گرفته و یا با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی، اطلاعات خود را درباره این زن جوان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دهند.

کد خبر 106010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز