رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه 19 آذر ماه در دیدار اسماعیل هنیه تصریح کردند: یقین دارم که روزی سرزمین فلسطین به دست فلسطینیان اداره خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش 60 ساله برای فراموش شدن مسئله فلسطین و حذف نام این سرزمین اسلامی و محقق نشدن این تلاشها، آن را از نشانه های الهی دانستند و تصریح کردند: با مبارزه و ایستادگی، بازگشت سرزمین فلسطین با همه بخشهای خود به فلسطینیها و تشکیل حکومت فلسطینی در این سرزمین امکان پذیر است و این، قطعاً تحقق خواهد یافت.


حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری شرایط بسیار سخت مسلمانان فلسطینی در دهه های نخست اشغال و نبود هیچگونه حمایتی از جانب کشورهای عربی و تلاش جدی برای هضم ملت فلسطین در دیگر ملتها افزودند: با وجود همه این تلاشها، امروز پس از گذشت 60 سال، انگیزه و هویت فلسطینی در میان مردم فلسطین از تمام زمانها بیشتر است ضمن آنکه دولتی فلسطینی برسرکار آمده که دارای مطالبه و موضعی فعال و پیشرفت روزافزون است.

ایشان با اشاره به وعده نصرت الهی تصریح کردند: ملت فلسطین هر روز رو به جلو حرکت کرده است و یقین دارم که روزی این سرزمین به دست فلسطینیان اداره خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی علت اصلی پیشرفت ملت فلسطین و دستاوردهای بزرگ آنان را با وجود همه حوادث و فشارها، ایستادگی و مبارزه دانستند و خاطرنشان کردند: دولت فلسطین با توجه به اصولی که اعلام کرده است و بر آنها پافشاری می کند مورد حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی ملت فلسطین را در تاریخ اسلام مثال زدنی خواندند و تأکید کردند: ملت و دولت فلسطین با چنین روحیه و تفکری قطعاً پیروزند و هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.

در این دیدار که آقای داوودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، جمهوری اسلامی ایران را حامی واقعی مردم فلسطین و آرمان آزادی قدس دانست و با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در زنده کردن آرمان فلسطین در جهان اسلام به ویژه با اعلام روز جهانی قدس، خطاب به رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرد: جنابعالی نیز ادامه دهنده همان مسیر امام خمینی (ره) هستید زیرا همواره از مردم فلسطین حمایت کرده اید و امیدوارم در آینده نزدیک در مسجدالاقصی با یکدیگر دیدار کنیم.


وی با اشاره به تأثیرجدی پیروزی انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام به ویژه در فلسطین و در پی آن آغاز انتفاضه اول افزود: نسلی که امروز مقابل صهیونیستها ایستاده و انتفاضه های اول و دوم را به وجود آورده است، جوانانی با انگیزه های بسیار بالا هستند و این نسل، فلسطین را آزاد خواهد کرد.

نخست وزیر فلسطین با اشاره به تلاشهای گذشته برای جدا کردن مسئله فلسطین از اسلام تأکید کرد: قضیه فلسطین، قضیه ای اسلامی و فلسطین، سرزمینی اسلامی است بنابراین هیچ فرد و دولتی در فلسطین حق ندارد از یک وجب خاک این سرزمین چشم پوشی کند.

آقای اسماعیل هنیه با تأکید بر اینکه دولت کنونی فلسطین هیچ گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت تصریح کرد: «مقاومت» تنها راه آزادی فلسطین، و انتخاب همه فلسطینیان و گزینه ای جدی و غیر تاکتیکی است.

کد خبر 10597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز