گروه اجتماعی: رعایت نشدن حجاب از سوی برخی بانوان زائر ایرانی در سر‌زمین وحی موضوعی است که نمی‌توان آن را انکار کرد و باید مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب به ایلنا  گفت: ما به‌علت بی‌دقتی درباره مسائل حجاب در داخل کشور، ضایعه اخلاقی بدحجابی را به عربستان هم منتقل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی‌‌‌عسگر اعلام کرد: برخی از بانوان ایرانی در سر‌زمین وحی به‌دلیل بی‌توجهی -که ناشی از بی‌دقتی مسئولان در داخل کشور است- آنجا نیز از حجاب خود غافل می‌شوند.

وی از تصمیم بعثه برای ارائه الگوی حجاب و پوشش در عربستان به بانوان ایرانی خبر داد و اظهار کرد: برای برطرف کردن این ضایعه اخلاقی تلاش می‌کنیم تا همه از این الگو استفاده کنند.
قاضی‌‌عسگر با تأکید بر اینکه از طرف مسئولان سعودی شکایتی در مورد حجاب زنان ایرانی وجود نداشته است، گفت‌: ما بحث‌مان، بحث عربستان نیست؛ بحث خود ایران است.

کسی که از ایران به حج می‌رود نماینده ایران و نماینده شیعه است پس باید طوری برخورد کند که حرمت شیعه و اهل‌بیت حفظ شود.وی درباره ارائه پوشش واحد به زائران گفت: هدف، دقت بیشتر زائران در پوشش مناسب و رعایت شئونات اسلامی است و برای رسیدن به این هدف پوششی طراحی می‌کنیم که هم راحت باشد و هم دست‌وپا‌گیر نباشد.

کد خبر 105928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز