چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعلام نتایج اولیه سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی پزشکی گفت: حدود ده هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شدند که با توجه به افزایش ظرفیت لحاظ شده 25 درصد از مجازین پذیرفته خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محققی با اشاره به افزایش ظرفیت20 درصدی پذیرش داوطلب در آزمون دستیاری تخصصی، گفت: این افزایش ظرفیت در مقایسه با ظرفیت دوره سی و ششم بسیار چشمگیر بوده و افزایش هوشمندانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پذیرش دستیار در رشته طب هوا- فضا در این دوره برای اولین بار، خاطرنشان کرد: در رشته طب اورژانس بالاترین میزان افزایش ظرفیت را داشته‌ایم که براین اساس ظرفیت آن 120 درصد افزایش یافته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزاش ظرفیت رشته‌های مختلف را متناسب با نیاز دانست وخاطرنشان کرد: در اعلام نتایج اولیه دقت‌های لازم و بررسی‌های کامل انجام شده است.

محققی با اشاره به انتخاب 100 رشته محل توسط مجازین، گفت: داوطلبان از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته مهلت دارند که آنها باید بر اساس رتبه و نمرات نتایج سال‌های قبل، مشورت با اساتید و گروه‌های آموزشی و اطلاعات سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به انتخاب رشته اقدام و سریعترین انتخاب را انجام دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سیستم وزارت بهداشت، سیستم پاسخگویی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: مرکز سنجش آموزش پزشکی اعتراضات داوطلبان را به صورت مطلوب دریافت و از آنجایی که معمولا درخواست اکثر آنان رویت پاسخنامه است تصویر پاسخنامه را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

محققی در مورد شناسایی متخلفان در مرحله اعلام نتایج اولیه و بررسی نمرات و رتبه‌های آنان، گفت: تخلفاتی در این زمینه بوده است و در مورد برخی افراد احراز شده است که وزارت بهداشت این موضوع را عمیقا پیگیری و نتایج آن را هر وقت مشخص شود، اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت مکلف است تخلفات احتمالی را شناسایی و پیگیری کند، خاطر نشان کرد: مستندات معتبر بسیار زیادی در اختیار ماست که با توجه به مباحث قانونی پیگیری می‌شود.

 محققی درباره لغو مجوز طبابت متخلفان گفت: اعتقاد دارم کسی که تخلف کرده باشد صلاحیت پرداختن به طب پزشکی را ندارد و در مجلس نیز این موضوع عنوان شده است که صلاح نیست متخلفان در مصدر شغل پزشکی بپردازند و این موضوع در مباحث اخلاق حرفه‌ای و پزشکی پیگیری خواهد شد.

وی در مورد شایعاتی مبنی بر شرکت برخی از متخلفان در آزمون مجدد دستیاری گفت: وقتی جرمی اثبات نشده است ما نمی‌توانیم کسی را از شرکت در آزمون محروم کنیم؛ اما حتی اگر فرد متخلفی پس از فارغ التحصیلی آن تخلفش اثبات شود مدارکش را باطل اعلام می‌کنیم.

کد خبر 105660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز