گروه اقتصادی: در نخستین واکنش رسمی دولت به نظر تفسیری مجلس درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت اعلام کرد که با نامه اخیر رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ‌ابهامات موجود درباره هدفمند کردن یارانه‌ها رفع شده است.

نمایندگان مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته جاری در جلسه‌ای غیررسمی با پیشنهادهای کمیته مشترک دولت و مجلس برای رفع ابهامات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موافقت کردند و 3اختیار ویژه به دولت برای اجرای این قانون دادند.

کسب 20هزار میلیارد تومان درآمد در دوره زمانی کمتر از یکسال، واگذاری اختیار نحوه توزیع یارانه‌ها میان دهک‌های درآمدی به دولت و عدم‌کسر مالیات و عوارض از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها 3پیشنهاد کمیته ویژه بود که با هدف افزایش اختیارات دولت ارائه شده بود.

دیروز محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در واکنش به این اقدام مجلس گفت: دولت، درآمد 40 هزار میلیارد تومانی را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها درنظر داشت و اگر این امر، فرایند متداول خود را در بودجه طی می‌کرد مناسب‌تر بود اما به هر حال قانون تصویب شده و با نامه اخیر آقای رئیس مجلس ‌به رئیس‌جمهور، ‌ابهامات موجود رفع شده است.

فرزین ضمن ابراز قدردانی از همراهی نمایندگان مجلس در تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت برای انجام این کار بزرگ نیازمند پشتیبانی 3‌قوه  است، امیدواریم این همراهی در دیگر مراحل انجام این تحول اقتصادی ادامه یابد.

دولت از تیرماه آغاز کند

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید آمادگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را حتی قبل از تیرماه داشته باشد، گفت: درصورت تاخیر در اجرای این قانون مهم، مجلس حق پیگیری و بازخواست از دولت را دارد.

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه دولت نباید در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تاخیر عمدی داشته باشد، گفت: دولت خود تاکید کرده مقدمات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را تاحدود زیادی فراهم کرده است، بنابراین انتظار مجلس این است در یکی دوماه آینده باقی مقدمات را فراهم کرده و از تیرماه اجرای قانون مذکور را آغاز کند.

کد خبر 105596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز