دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

در فاصله 3 هفته تا پایان لیگ برتر، استقلال با شکست ذوب آهن به رده سوم جدول صعود کرد تا به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده امیدوار شود

شاگردان صمد مرفاوی توانستند از تساوی روز جمعه پرسپولیس در تبریز به‌خوبی استفاده کنند و با 52 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از رقیب سنتی‌شان، جای این تیم را در جدول بگیرند. استقلال که با این پیروزی به نزدیکی ذوب آهن 54 امتیازی رسیده، حالا نیم نگاهی هم به رتبه دوم دارد.

این پیروزی سپاهان را هم خوشحال کرد که حالا با 8 امتیاز اختلاف نسبت به ذوب آهن، تنها یک امتیاز تا قهرمانی فاصله دارد. سپاهان در بازی همزمان توانست راه آهن را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و 62 امتیازی شود.

استقلال بازی را با ترکیب آشنای بازی‌های قبلی شروع کرد و حضور امیرآبادی به جای محسن یوسفی در دفاع چپ تنها تغییر این تیم محسوب می‌شد. آبی‌پوشان که با این ترکیب به هماهنگی خوبی رسیده‌اند و بعد از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا روحیه بالایی دارند، بازی را بهتر از تیم میهمان شروع کردند.

ذوب آهن هم که در هفته‌های گذشته انرژی زیادی را در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا صرف کرده، مطابق انتظار، شادابی گذشته را نداشت. در نیم ساعت نخست، استقلال توسط مجیدی و سید صالحی چند فرصت خوب گلزنی داشت ولی مهاجمان این تیم قدر موقعیت‌ها را ندانستند.

برنامه ذوب آهن هم روی ضد‌حملات بود و با سرعت خلعتبری و نفوذ‌های قاضی و کاسترو، چند بار به دروازه محمدی نزدیک شد. در دقیقه 32، ذوب‌آهن با ضربه سر محمد حسینی روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید ولی محسن قهرمانی اعلام آفساید کرد. سرانجام در دقیقه40 استقلال مزد حملاتش را گرفت؛ 

وقتی داور خطای اشجاری روی مجیدی را پنالتی تشخیص داد و سیاوش اکبرپور توانست این ضربه را تبدیل به تنها گل بازی کند. در شروع نیمه دوم کیانوش رحمتی به جای جان‌ واریو که مصدوم شده بود به زمین آمد.

به‌نظر می‌رسید ذوب آهن در این نیمه تلاش زیادی برای زدن گل تساوی داشته باشد ولی بازیکنان خسته این تیم توان تحت فشارگذاشتن استقلال را نداشتند. در عوض این استقلال بود که روی ضد‌حملات چند موقعیت عالی گلزنی به دست آورد. در دقیقه 51، فرهاد مجیدی سرانجام توانست دروازه عباس قاسمی را باز کند ولی داور به درستی اعلام آفساید کرد.

در نیم ساعت پایانی، ابراهیم‌زاده که به‌نظر می‌رسید نیم نگاهی به بازی نیمه نهایی روز جمعه تیمش مقابل فولادگستر در تبریز دارد و از قهرمانی لیگ برتر قطع امید کرده، کاسترو و خلعتبری را تعویض کرد‌ ولی این تعویض‌ها هم نتوانست تغییر زیادی در جریان بازی به‌وجود آورد و استقلالی‌ها به‌خوبی مهاجمان میهمان را مهار کردند.

در سوی مقابل، مهاجمان استقلال همچنان  در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند تا بازی با تک گل اکبرپور به نفع استقلال به‌پایان برسد. صمد مرفاوی، سرمربی تیم استقلال ‌ در مورد این دیدار گفت: تیم ذوب آهن هم مانند تیم ما خسته بود. اما ما تقریبا شرایط بهتری داشتیم و توانستیم با کنترل بازی 3 امتیاز را کسب کنیم.

ابراهیم زاده، سرمربی تیم ذوب آهن هم پس بازی گفت: امروز شاهد یک بازی خوب بودیم. ما در مسیر بازی‌های آسیایی، لیگ برتر و جام حذفی فشار زیادی تحمل می‌کنیم. وی درباره بازی تیم حریف گفت: استقلال در ضدحمله‌ها خوب عمل کرد.وی همچنین اظهار امیدواری کرد که فدراسیون با تغییر برنامه بازی‌ها به این تیم کمک کند.

ابراهیم‌زاده همچنین از فدراسیون فوتبال خواست در انتخاب داورهای بازی‌های ذوب‌آهن دقت کند.ابراهیم‌زاده در پایان درباره تعویض خلعتبری گفت: خلعتبری خسته بود و  به خاطر نحوه قضاوت داور کمی عصبی شده بود. من به‌دلیل اینکه کارت دریافت نکند او را از بازی بیرون کشیدم.

سپاهان هم با گل‌های‌عماد رضا‌ و  ابراهیم توره  مقابل راه آهن در فولاد شهر به پیروزی رسید تا قهرمانی‌اش تقریبا حتمی شود. راه آهن با این شکست در رتبه شانزدهم و امتیاز 34 باقی ماند تا خطر سقوط را بیش از گذشته احساس کند. این نتیجه به نفع مس کرمان بود که با وجود شکست 2 بر یک در خانه سایپا در رتبه پانزدهم باقی ماند.

نتایج بازی‌های 30 فروردین

سایپا کرج 2- مس کرمان1
صادقی(20)و خالقی فر (50) برای ‌ سایپا
رجب زاده(60) برای ‌ مس
  سپاهان2‌ - راه آهن صفر‌‌
عمادرضا(35)و توره(52)
  استقلال1‌ - ذوب آهن صفر‌
اکبرپور(40)

کد خبر 105510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز