یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال تاتنهام با پیروزی بر چلسی، امید آبی‌پوشان را برای قهرمانی کمرنگ کرد و در عوض شانس خود را برای نخستین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا افزایش داد.

 یک ضربه پنالتی " جرمن دفو " در دقیقه پانزدهم بازی به همراه تک گل " گارت بال" که لحظاتی قبل از پایان نیمه اول به ثمر رسید، باعث شد تا تاتنهام به دومین پیروزی پیاپی خود بر سه تیم بالای جدول لیگ برتر دست یابد و پیشتازی آبی‌پوشان را تنها به یک امتیاز کاهش دهد.

پس از پیروزی یک بر صفر این هفته منچستر یونایتد در برابر منچستر سیتی، چلسی نیاز به یک پیروزی داشت اما اخراج کاپیتان "جان تری" در دقیقه 67 با دریافت دو کارت زرد ظرف سه دقیقه ، مشکل این تیم را دو چندان کرد.

هرچند که " فرانک لمپارد " در وقت تلف شده یکی از دو گل خورده را جبران کرد ولی تاتنهام که پیشتر در روز چهارشنبه دو بر یک بر آرسنال پیروز شده بود بالاتر از منچستر سیتی در مکان چهارم جدول قرار گرفت که آخرین مکان برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است.

نفوذ تاتنهام در رقابت بر سر قهرمانی لیگ برتر ممکن است هنوز پایان نیافته باشد چرا که این تیم باید آخر هفته بعد در ورزشگاه " اولد ترافورد " به مصاف منچستر یونایتد برود.

تاتنهام که 17 سال رنگ پیروزی بر چلسی را در لیگ ندیده بود اکنون در چهار دیدار خانگی گذشته خود سه پیروزی و یک تساوی چهار بر چهار ظرف کمتر از یک ماه پس از مغلوب کردن همین تیم در فینال جام اتحادیه فوتبال در سال 2008 به دست آورده است.

در بقیه دیدارهای این هفته، ساندرلند 2 بر 1 برنلی را برد،‌ استوک سیتی با همین نتیجه مغلوب بولتون شد،‌ فولهام با وولورهمپتون، و بیرمنگام با هال سیتی به تساوی بدون گل رسیدند، بلکبرن نیز 2 بر 3 از اورتون شکست خورد.

دیدار تیم‌های ویگان با آرسنال و پورتسموث با استون ویلا در روز یکشنبه، و بازی لیورپول با وستهام نیز روز دوشنبه انجام می‌شود.

کد خبر 105363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز