شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح ارتقای آموزش قرآن در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت:

این طرح از مهر ماه سال تحصیلی 90 ـ 89 در تمام مدارس ابتدایی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: در آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش به مباحث قرآنی در مدارس این طرح به تصویب رسید و از سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر کشور و در همه پایه‌های مقطع ابتدایی عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح ارتقای آموزش قرآن که در سال گذشته به صورت آزمایشی در 30 درصد مدارس کشور اجرا می‌شد، از مهر ماه 89 در صد در صد مدارس ابتدایی اجرایی می‌شود.

مهندس نوید ادهم ـ دبیر شورای عالی آموزش و پرورش ـ هم درباره این مصوبه گفت:بر اساس اهداف آموزش و پرورش، توانمند کردن دانش‌آموزان برای روخوانی و فهم قرآن یکی از وظایف آموزش و پرورش است و بر اساس برنامه‌های تدوین شده سعی بر این است مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن کامل شود.

وی افزود: متاسفانه تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد که تعدادی از دانش‌آموزان در این زمینه با ضعف‌هایی مواجه هستند، لذا بر اساس طی طرح آزمایشی که در دو سال گذشته انجام شد دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی هر روز یک ساعت به مدت یک ماه آموزش درس قرآن داشتند.

نوید در توضیح بیشتر این طرح گفت: پژوهشگاه تعلیم و تربیت در فرآیند اجرای آزمایشی این طرح نظارت داشت و یافته‌ها نشان داد که تفاوت معناداری بین دانش‌آموزانی که تحت پوشش این طرح بودند با سایر دانش‌آموزان پایه سوم در توانایی خواندن قرآن مشاهده شد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی از مهر ماه سال 89 آموزش قرآن به شیوه تجمیع در تمام مدارس ابتدایی کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر 105280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز