مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شمار طرفداران استفاده از محصولات فناوری‌ نانو با وجود ریسک‌‌های بالقوه مربوط به ایمنی و سلامت در حال افزایش است.

بر اساس تحقیقی که توسط مرکز فناوری ‌نانو در دانشگاه Rice با همکاری UCL و مدرسه کسب و کار لندن انجام شده است، مصرف‌کنندگان آمریکایی حتی با وجود ریسک‌های بالقوه مربوط به ایمنی و سلامت، علاقمند به استفاده از محصولاتی هستند که فناوری نانو در آنها به کار رفته است، زیرا مصرف‌‌کنندگان معتقدند مزایای بالقوه فناوری ‌نانو بسیار زیاد است.

این تحقیق، بزرگ‌ترین تحقیقی است که تاکنون برای بررسی علاقه و تمایل مصرف‌ کنندگان به استفاده از محصولات فناوری نانو انجام شده است. لازم به ذکر است که جامعه آماری این تحقیق 5500 نفر بوده است.

مسئول اجرای تحقیق گفت: در حال حاضر محصولاتی که از فناوری نانو استفاده می‌‌کنند دارای بازار سالانه‌ای به حجم 30 میلیارد دلار هستند، اما این میزان حجم بازار ممکن است به خاطر ملاحظات مربوط به ریسک‌های مرتبط با این محصولات کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم از مزایا و ریسک‌‌های مربوط به فناوری نانو به صورت شفاف موجب افزایش استفاده از محصولات فناوری نانو توسط مصرف ‌کنندگان می‌شود.

کد خبر 10520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز