گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: قرعه نخستین کنسرت سال89 به نام همایون شجریان و همنوازان حصار خورد و نخستین کنسرت امسال در 30و 31 فروردین در مرکز همایش‌های برج میلاد اجرا خواهد شد

در نشست خبری که 25 فروردین در مؤسسه فرهنگی و هنری دل‌آواز برگزار شد، همایون شجریان، علی قمصری (آهنگساز و سرپرست گروه) و محمدعلی رفیعی (مدیر برنامه این کنسرت) به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گفته علی قمصری، مجموعه‌ای که قرار است در این 2شب اجرا شود ترکیبی از 2آلبوم «نقش خیال» و «آب، نان، آواز» است که بخش اول کنسرت در آواز دشتی شروع می‌شود و در دستگاه نوا ادامه می‌یابد.

همچنین بخش دوم در چهارگاه و آواز بیات اصفهان خواهد بود. همایون شجریان هم اعلام کرد که در این کنسرت چند قطعه جدید اجرا خواهد شد و البته قطعه دیگری هم اجرا می‌شود  که برای غافلگیری مخاطبان تا قبل از اجرا اسم آن اعلام نخواهد شد.

این دو آلبوم از ساخته‌های علی قمصری است. اما قطعه «هوای گریه» را محمدجواد ضرابیان در آلبوم «نسیم وصل» ساخته و در این کنسرت اجرا می‌شود؛ این قطعه طرفداران خاص خودش را دارد.

همایون شجریان با اشاره به اجراهایش در نقاط مختلف ایران و رضایتش از اجرای کنسرت در شهر قزوین گفت: سال گذشته قصد داشتیم تور بزرگی را در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، تبریز و  شیراز اجرا کنیم اما متأسفانه شرایط لازم فراهم نشد و تنها توانستیم در شهر قزوین به‌مدت 2شب به روی صحنه برویم.

مدیر برگزاری این کنسرت با اشاره به برنامه‌های همایون شجریان در دیگر شهرها اعلام کرد که به‌دلیل فراهم نشدن امکانات، تنها شیراز و یزد انتخاب شده است که البته هنوز هم اجرای این کنسرت در این 2 شهر قطعی نیست.  سال گذشته همایون شجریان با گروه همنوازان حصار تصمیم داشتند، کنسرتی در تبریز برگزار کنند که در نهایت لغو شد.

همان سال این کنسرت در قزوین برگزار شد و وعده‌ها حکایت داشت که کنسرت همایون شجریان و همنوازان حصار در تهران برگزار خواهد شد. اکنون با تصمیمی سریع و ناگهانی زمان و مکان کنسرت اعلام شد.

رفیعی اطلاع‌رسانی دیرهنگام این کنسرت فقط چندروز مانده به اجرا را به‌محدودیت‌های برگزاری کنسرت در ایران مرتبط دانست. او با اشاره به سالن‌های موجود برای موسیقی گفت: تلاش داشتیم از سال گذشته سالن همایش‌های برج میلاد را برای کنسرت انتخاب کنیم که البته به سال گذشته نرسیدیم و امسال هم بعد از اتمام تعطیلات، برای صدور مجوزها معطل شدیم، به‌طوری‌که از یک هفته قبل از کنسرت این برنامه برای ما قطعی شد.

شجریان پدر، شجریان پسر

همایون شجریان سال‌ها کنار پدر ساز زده و با او همخوانی کرده‌ است. او در این نشست اعلام کرد که با توجه به برنامه‌های محمدرضا شجریان با گروه شهناز در خارج کشور تا یکسال آینده امکان همکاری مجدد او با پدر پیش نخواهد آمد. او اظهار امیدواری کرد تا بتواند دوباره در کنار استاد آواز ایران قرار بگیرد.

در این نشست رفیعی اعلام کرد، احتمالا امسال محمدرضا شجریان با گروه شهناز در ایران کنسرتی نخواهد داشت اما  برای اجرای کنسرت به آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، لبنان و عراق خواهد رفت.

همایون شجریان بعد از این کنسرت تمرینات خود را با گروه سیمرغ شروع می‌کند. کنسرت‌های همنوازان حصار از اواخر تابستان و پاییز ادامه خواهد داشت. از امروز هم پیش‌فروش بلیت‌های 20 تا 45هزار تومانی آغاز می‌شود.

کد خبر 105158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز