مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: نظرات منفی درباره تونل توحید هیچ تاثیری ندارد. به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تونل توحید یک پروژه بسیار مهم در کشور است و جزء افتخارات مهندسی ایران اسلامی محسوب می‌شود

علاءالدین بروجردی با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای منفی در مورد کارایی این تونل،  هیچ تاثیری ندارد و مردم واقعیت‌ها را به‌خوبی درک می‌کنند، گفت: هیات‌های خارجی در سفر به تهران زیبایی پایتخت را می‌ستایند و تهران را یکی از زیبا‌ترین شهرهای دنیا می‌دانند.

بروجردی در گفت‌وگو با سما با تاکید بر تعامل خوب شهرداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباطی که بین شهرداری تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد باید استمرار پیدا کند.  وی ادامه داد: مجمع نمایندگان تهران به‌طور مستمر با شهردار و شورای اسلامی شهر ارتباط و جلسه دارند و مسائل شهرداری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتبا پیگیری می‌شود. وی رویکرد مجلس به شهرداری تهران را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: انصافا شهرداری تهران در زیباسازی شهر تهران اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره افرادی که با اظهارنظرهای سیاسی سعی در خدشه دار کردن پروژه‌های بزرگ شهری دارند، عنوان کرد: در جامعه آزاد ما همه افراد در مورد موضوعات مختلف اظهارنظر می‌کنند،  نمایندگان مجلس هم براساس قانون‌اساسی حق دارند در مورد تمام مسائل داخلی و خارجی نظر بدهند.

بروجردی اضافه کرد: آنچه مهم است واقعیت‌هاست که مردم هم این واقعیت‌ها را می‌بینند و می‌دانند که یک تونل بسیار مهم به‌عنوان مهم‌ترین پروژه شهری کشور در تهران ساخته شده و به آنها خدمات می‌دهد.

مردم تفاوت حرف‌های منصفانه و مغرضانه را تشخیص می‌دهند

از سوی دیگر عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز درباره انتقادهایی که برخی از مسئولان به تونل توحید وارد می‌کنند، گفت: مردم تفاوت حرف‌های منصفانه و مغرضانه را تشخیص می‌دهند و ما نباید نگران این موضوع باشیم.

عسگر جلالیان با اشاره به تاثیر عملکرد شهرداری در زندگی اجتماعی مردم به سما تاکید کرد: شهرداری تهران مجموعه‌ای است که به‌طور مستقیم با مسائل عمرانی و زیباسازی شهر سر و کار دارد و به نوعی بیشترین تاثیر را در زندگی اجتماعی مردم می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد در هر جایگاه و موقعیتی که هستند باید به شهرداری کمک کنند تا مشکلات شهر مرتفع شود، اضافه کرد: شهرداری‌ها مسئولیت سنگینی را برعهده دارند و مشکلات زیادی بر دوش آنهاست.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در شهرهای مختلف به شکل متفاوتی نشان داده می‌شود، اظهار داشت: در شهرهای بزرگ برخلاف شهرهای کوچک مسائل مالی کمتر به چشم آمده و بیشتر دعواهای سیاسی و حاشیه‌ای کارها را قفل می‌کند و متأسفانه ضرر همه این اتفاقات متوجه مردم می‌شود. عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من به‌عنوان یک نماینده مجلس فکر می‌کنم مجلس شورای اسلامی باید با تمام توان به مجموعه شهرداری کمک کند و کاری را انجام دهد که موجب تسریع فعالیت‌ها شود.

جلالیان تصریح کرد: احداث تونل توحید در تهران یک اتفاق ارزشمند است و به‌عنوان یک افتخار ملی برای کشور باید ثبت شود، بنابراین نادیده گرفتن این افتخار ملی و کوچک شمردن آن به ضرر همه است و هرکسی بخواهد این اتفاق بزرگ را کوچک بشمرد مردم قضاوت خوبی در مورد او نخواهند کرد.

وی درباره علل ترافیک مسیر تونل توحید توضیح داد: ترافیک شهر تهران به‌طور کلی و در ساعات خاصی از روز سنگین است و درحال حاضر هم خیلی از مردم می‌خواهند تونل جدید توحید را ببینند و این موضوع ترافیک ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر به‌دلیل جدید بودن این مسیر برخی از افراد آن را برای تردد خود انتخاب می‌کنند. به‌طور کلی نیز محور نواب بسیار پرترافیک است، با این حال احداث تونل توحید دسترسی مردم را روان‌تر کرده است.

کد خبر 105146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز