چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

در فاصله 4 هفته تا پایان لیگ برتر، جنگ بقا، بی‌تردید نزدیک‌تر از رقابت قهرمانی است.

اگر در صدر جدول، سپاهان با 5 امتیاز برتری نسبت به ذوب آهن شانس بالایی برای قهرمانی دارد، در پایین جدول فاصله تیم سیزدهم تا شانزدهم تنها 2  امتیاز است. بدین ترتیب 6 تیم پایین جدول و حتی مقاومت که در رده دوازدهم است، روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند. در این گزارش، وضعیت فعلی نامزد‌های سقوط و بازی‌های باقیمانده آنها بررسی شده است.

ابومسلم مشهد

تیم آخر جدول تنها با 27امتیاز ماموریت غیرممکنی برای ماندن دارد. ابومسلم در 8 بازی اخیرش 4 برد و 4 باخت داشته.پیروزی‌های این تیم متعلق به بازی‌های خانگی در مشهد و شکست‌ها در بازی‌های خارج از خانه بوده. ابومسلم، فردا میهمان استیل آذین است و اگر این روند حفظ شود، امیدی به پیروزی این تیم نیست، به‌ویژه اینکه استیل هم برای کسب سهمیه آسیا به‌دنبال 3 امتیاز است. ابومسلم در 3 بازی باقی مانده هم به‌ترتیب میزبان سپاهان صدرنشین، میزبان پرسپولیس و میهمان مس است. با توجه به فاصله زیاد و برنامه دشوار ابومسلم، احتمال بقای مشهدی‌ها نزدیک به صفر است.

با وجود این حنطه، سرمربی این تیم هنوز ناامید نشده و می‌گوید:«‌اگر همه اعضای جامعه فوتبال استان دست به دست یکدیگر بدهند و مطبوعات نیز از ابومسلم حمایت کنند در لیگ‌برتر می‌مانیم. هر چند که همه بر سقوط ابومسلم به دسته اول تأکید می‌کنند، اما ما هنوز شانس بقا داریم و اگر در 4‌بازی باقی مانده در لیگ برتر موفق باشیم تحت شرایط خاصی در لیگ‌برتر خواهیم ماند و من تمام تلاشم را برای بقای ابومسلم انجام خواهم داد.»

 استقلال اهواز

تیم پرطرفدار اهوازی با 28امتیاز در رده هفدهم است و شکست هفته گذشته مقابل همشهری‌‌اش فولاد، دیگر تیم پایین جدولی ممکن است به قیمت سقوط این تیم تمام شود. این پنجمین شکست متوالی استقلال اهواز بود و نشان می‌دهد که این تیم به‌دلیل تغییرات زیاد مربی در شرایط بسیار بدی قرار دارد. این تیم، فردا میهمان ملوان و در هفته سی و دوم میزبان سایپاست. استقلال اهواز در برابر 2حریف میانه جدولی باید به پیروزی برسد، چرا که بعد از آن 2 بازی سخت در خانه تراکتور و در اهواز مقابل استیل آذین دارد. با توجه به فاصله 6 امتیازی استقلال اهواز با نزدیک‌ترین تیم بالای منطقه سقوط و شرایط بد تیم، امید زیادی به بقای آبی پوشان وجود ندارد.

شاهین بوشهر

شاهین بوشهر با وجود پیروزی 3 بر یک مقابل راه آهن که این تیم را 33 امتیازی کرد، همچنان در منطقه سقوط قرار دارد. 3 شکست متوالی که شاهین قبل از این بازی داشت، این تیم را در موقعیت دشواری قرار داده. ولی با توجه به فاصله کم با راه آهن، فولاد و مس، تیم تازه وارد لیگ هنوز امیدوار به ماندن است. شاهین، فردا میهمان پیکان و در هفته سی و دوم میزبان استقلال است که بازی دشواری برای شاگردان یاوری محسوب می‌شود. 2 بازی آخر شاهین هم به‌ترتیب در خانه مقاومت و در بوشهر مقابل فولاد خواهد بود.  رحمان رضایی، مدافع باتجربه شاهین درباره شانس بقا در لیگ برتر می‌گوید:«با توجه به بازی‌هایی که داریم شانس ما برای ماندن در لیگ بیشتر از بقیه است. اگر یک برد دیگر بیاوریم روحیه بردن را به دست می‌آوریم. با این روحیه‌ای که داریم در 4 بازی آینده می‌توانیم امتیازات لازم را بگیریم و در لیگ بمانیم.»

راه آهن

راه آهن با 34 امتیاز در رتبه پانزدهم و بالای منطقه سقوط است، ولی با توجه به فاصله نزدیک همسایگانش حق اشتباه ندارد. این تیم در 6 بازی اخیرش 11امتیاز گرفته که عملکرد خوبی محسوب می‌شود.

2 پیروزی خارج از خانه مقابل صبا و استقلال اهواز نقش زیادی در فرار راه آهن از قعر جدول داشت. راه آهن در بازی بعدی ‌اش در روز دوشنبه میهمان سپاهان صدرنشین است و کار بسیار سختی دارد. این تیم در هفته سی و دوم هم میزبان پیکان، بعد از آن میهمان استقلال و در هفته آخرمیزبان مقاومت است. راه آهن درصورت کسب 6 امتیاز در 2 بازی خانگی شانس زیادی برای ماندن دارد. زنید‌پور، مهاجم ملی پوش راه‌آهن می‌گوید:«‌در بازی گذشته مقابل شاهین متحمل شکست شدیم ولی مطمئن هستم با همت بازیکنان و مسئولان، راه‌آهن در لیگ برتر باقی خواهد ماند.»

فولاد

فولاد به لطف پیروزی بر همشهری‌‌اش فعلا در موقعیت خوبی قرار گرفته و با
 34 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به راه‌آهن چهاردهم است. فولاد در 5‌بازی قبلی‌‌اش 9 امتیاز گرفته که آمار نسبتا خوبی است. پیروزی 3 بر 2 مقابل استیل‌آذین در تهران بهترین نتیجه هفته‌های اخیر فولاد بود، ولی این تیم سال 88 را با شکست غیرمنتظره 4 بر صفر مقابل مس در اهواز به پایان برد.فولاد، فردا میزبان پاس است که درصورت پیروزی گام بزرگی برای بقا برمی‌دارد. این تیم در هفته سی و دوم میهمان صبا و پس از آن میزبان ذوب آهن است و در هفته آخر در بوشهر بازی بسیار حساسی مقابل شاهین دارد.

مردان جلالی باید نهایت تلاششان را بکنند که سرنوشت صعود به روز آخر کشیده نشود. مجید جلالی در مورد شانس تیمش برای بقا در لیگ برتر می‌گوید: ما از روز اول کار خود، شرایط سخت و دشواری داشتیم ولی همیشه به آینده امیدوار بوده‌ایم و اطمینان دارم که فولاد در لیگ برتر می‌ماند. نعیم سعداوی دستیار جلالی هم می‌گوید:«‌درصورتی که در 4بازی باقی‌مانده خود در لیگ برتر، 4 امتیاز هم کسب کنیم در لیگ برتر باقی خواهیم ماند.‌»

مس کرمان

مس از زمان آمدن لوکا، متحول شده و شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر دارد. 2پیروزی پرگل مقابل فولاد و ملوان به مس کمک کرد تا 35  امتیازی شود و به رده سیزدهم صعود کند. مس که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هم هست، دوشنبه در کرج بازی سختی در خانه سایپا دارد.

مس بعد از آن میزبان تراکتور است و در 2 هفته پایانی به‌ترتیب میهمان استیل آذین و میزبان ابومسلم خواهد بود. لوکا بوناچیچ، سرمربی تیم مس کرمان می‌گوید: «در حال حاضر تمام هدف من به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای این است که نگذارم مس کرمان به دسته اول سقوط کند. خوشبختانه با برتری مقابل ملوان، به این هدف تا حدودی دست یافتیم.‌»

سایر تیم‌ها

فشردگی تیم‌ها در پایین جدول موجب شده تا چند تیم دیگر حداقل از نظر ریاضی در فهرست نامزدهای سقوط باشند؛ ملوان با 37 امتیاز و پاس و مقاومت با 36 امتیاز از این جمله‌اند. ملوان در 4 بازی بعدی به‌ترتیب با استقلال اهواز(میزبان)، پاس(میهمان)، صبا(میزبان) و ذوب آهن (میزبان) بازی دارد. پاس با فولاد(میهمان)، ملوان(میزبان)، سایپا (میهمان) و تراکتور(میزبان) روبه‌رو می‌شود.مقاومت هم با صبا(میزبان)، ذوب‌آهن(میهمان)، شاهین(میزبان) و راه آهن(میهمان) بازی می‌کند.

کد خبر 105079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز