همشهری آنلاین: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور، خواستار بازگشت ساعت کاری بانک‌ها به حالت اولیه شدند.

مصطفی مطوری زاده نماینده خرمشهر به خبرگزاری فارس گفت: اعتقاد تعداد قابل توجهی از نمایندگان بر این است که شیوه قبلی شروع به کار بانک‌ها مناسب‌تر است، زیرا مراجعان بانک‌ها و فعالان اقتصادی از وضع کنونی ساعت 9 صبح ناراضی هستند و با نمایندگان خود تماس گرفته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان ساخت: من مخالف وضع کنونی ساعت کار بانک‌ها هستم، ابتدای کار هم اعتراض کردیم، ولی گفته شد، بگذارید مدت آزمایشی آن به پایان برسد، حال با نزدیک شدن به پایان زمان آزمایشی، به نظر می‌رسد، لازم است ساعت به روال قبلی برگردد.

وی در مورد کاهش نرخ سود بانکی، گفت: در ابتدای تشکیل مجلس هفتم به دولت قبلی پیشنهاد شد که به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در اقتصاد، نرخ سود بانکی به تدریج کاهش پیدا کند، لذا بانک‌ها ملزم به کاهش هزینه‌های جانبی شدند.

نماینده خرمشهر در مجلس افزود: سرمایه‌گذاری با نرخ سود فعلی بانک‌ها صرفه اقتصادی ندارد، لذا در قانون برنامه چهارم به دولت تکلیف شد که تا پایان برنامه در سال 1388 نرخ سود بانکی به 9 درصد برسد.

مطوری زاده با تاکید بر این که کاهش نرخ سود بانکی نباید دستوری باشد، گفت: ‌همزمان با کاهش نرخ سود بانکی، باید مسائل جانبی پیش نیاز آن مانند نرخ تورم کاهش پیدا کند و سرمایه‌گذاری برای مردم صرف داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه بودجه سال 1386 تا یکی دو ماه آینده از طرف دولت به مجلس تقدیم می‌شود و باید مساله کاهش نرخ سود بانکی و مهار تورم در آن ذکر شود.

وی با اشاره به این که نمی توان رقم ثابتی برای کاهش نرخ سود بانکی در سال آینده پیش‌بینی کرد، گفت: طرح منطقی کردن نرخ سود بانک‌های دولتی توسط مجلس تصویب شده و جهت‌گیری بانک‌های یاد شده باید به سمت کاهش نرخ سود بانکی باشد.

وی گفت: با اجرای طرح منطقی کردن نرخ سود بانک‌ها، خود به خود تا پایان برنامه چهارم نرخ سود بانکی و تورم، تک رقمی می‌شود که سهم به سزایی در رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 10495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز