دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس اماکن ناجا از آغاز برخورد با واحدهای صنفی مشاور املاک غیرمجاز تهران خبر داد.

سرهنگ میرایی، با بیان این مطلب افزود: با توجه به راه‌اندازی کد رهگیری و سیستم ثبت معاملات و املاک در وزارت بازرگانی و همچنین هماهنگی‌های به‌عمل آمده در این راستا با واحدهای صنفی مشاور املاک غیرمجاز که فاقد سیستم کد رهگیری هستند، به‌طور جدی برخورد می‌شود تا بدین‌ترتیب معاملات صورت‌گرفته به‌طور شفاف مشخص شود.

وی با بیان اینکه برخورد با اینگونه واحدها در تهران آغاز شده است، عنوان کرد: به تعدادی از واحدها تذکر داده می‌شود و چنانچه ظرف چند روز آینده برای دریافت کد رهگیری اقدام نکنند، واحد آنها پلمب می‌شود. این در حالی است که رئیس پلیس اماکن ناجا، آخرین فرصت مراجعه واحدهای صنفی مشاور املاک به اتحادیه مربوطه برای دریافت مجوز را آخر خرداد ماه جاری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این امر به‌صورت سراسری در کشور ابلاغ و همکاران آمادگی خود را به‌منظور برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برخورد با اینگونه افراد از هفته آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

میرایی همچنین تصریح کرد: حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد صنفی کشور دارای مجوز هستند، این در حالی است که سال گذشته یک میلیون واحد صنفی غیرمجاز فعال بودند که با اقدامات صورت گرفته  تخمین زده می‌شود، 300‌هزار واحد از این تعداد ساماندهی شده و دارای مجوز شده باشند.

وی ادامه داد: حدود 700 هزار واحد هنوز فاقد مجوز قانونی هستند که ساماندهی آنها باید امسال پیگیری شود و صاحبان این واحدها برای دریافت مجوز اقدام کنند، در غیر این صورت پلمب می‌شوند.

کد خبر 104926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز