یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

تعویض کنتور برق 20میلیون مشترک برق در کشور آغاز شده است

به گزارش وزارت نیرو، معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: طرح نصب کنتور‌های 3‌تعرفه‌ای به‌طور همزمان در سطح کشور آغاز شده است. به گفته وی به‌تدریج کنتورهای مکانیکی 20 میلیون مشترک خانگی با کنتورهای 3 تعرفه‌ای تعویض خواهد شد.

محمد بهزاد گفت: نصب کنتورهای هوشمند به‌صورت آزمایشی در بخش‌هایی از کشور در حال انجام است که ویژگی مهم این کنتورها اندازه‌گیری دقیق میزان مصرف برق در زمان میان باری، کم باری و پرباری است.

وی اظهار داشت: نرخ برق مصرفی در زمان پیک مصرف 5/2 برابر ساعت میان‌باری است و استفاده از کنتورهای 3تعرفه‌ای به‌دلیل کاهش مصرف برق در هنگام ساعت پیک مصرف از نظر اقتصادی برای خانواده‌ها مقرون به صرفه است. 

بهزاد درخصوص اختلاف قیمت نصب کنتورهای 3تعرفه‌ای و معمولی گفت: تمهیداتی اتخاذ شده است تا هنگام تعویض کنتورهای 3تعرفه‌ای با کنتورهای معمولی، مشترکان برق از نظر اقتصادی در تنگنا قرار نگیرند. 

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در بودجه مصوب سال‌جاری وزارت نیرو، اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال برای تعویض کنتورهای هوشمند درنظر گرفته شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه، تمامی کنتورهای مشترکان برق به کنتورهای هوشمند تبدیل شود.

کد خبر 104844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز