شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: در بارش جمعه شب گذشته، تمامی نیروهای خدمات شهری در آماده باش کامل قرار داشتند

به گفته قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حجم بارش باران در جمعه‌شب گذشته به حدی زیاد بود که تقریبا با یک سیلاب کوچک داخل شهری مواجه بودیم. وی از رفع سریع بیش از 70مورد آبگرفتگی معابر سخن گفت و افزود: تمام شهرداران مناطق و نواحی و تمام نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشان در محورهایی که احتمال آبگرفتگی وجود داشت مستقر شده بودند. 

سید مناف هاشمی با تاکید بر حجم بالای بارش در حدی که در بسیاری از نقاط شهر آب از انهار سرریز شده و در سطح معابر جاری شده بود، گفت: نیروهای آتش‌نشانی در حد توان با پمپ نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کردند اما در هر صورت با وجود چنین حجم بارشی، آبگرفتگی برخی معابر طبیعی است؛

بنا براین قائم مقام معاونت خدمات شهری آبگرفتگی برخی معابر را نه به‌دلیل نبود نیروهای خدمات شهری و یا گرفتگی انهار بلکه به‌دلیل حجم بسیار زیاد و بیش از ظرفیت بارش دانست.

وی ادامه داد: همچنین برخی از خودروها به‌دلیل تجهیز نبودن در بارش زیاد خاموش می‌شدند که این مسئله نیز به‌ویژه در رمپ‌ها و مسیرهای دارای شیب مشکلاتی را به‌وجود آورده و گره‌های ترافیکی در برخی نقاط ایجاد کرده بود که خوشبختانه با همکاری راهنمایی و رانندگی و نیروهای خدمات شهری سریعا نسبت به رفع اینگونه مشکلات اقدام ‌شد.

غافلگیری شهروندان در میان بارش باران و تگرگ

بارش شدید باران و رگبارهای پی در پی بهاری که از عصر روز جمعه آغاز شد و به‌صورت مقطعی تا بامداد شنبه ادامه داشت بسیاری از شهروندان را شگفت زده کرد. این در حالی است که سازمان هواشناسی نیز در 2 نوبت نسبت به بارش سنگین و آبگرفتگی معابر هشدار داده بود.

البته پس از این بارش‌های سنگین سیلاب در رودخانه کن گزارش شد و تعدادی از معابر شهر نیز دچار آبگرفتگی شدند که با توجه به‌شدت بارش و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی قابل پیش‌بینی بود.

پرویز رضا‌زاده کارشناس سازمان هواشناسی نیز مقدار بارش جمعه شب تهران را قابل توجه دانست و گفت: طبق آمار دریافتی، در اقدسیه 40 میلی متر و در مهرآباد 20 میلی‌متر بارش در یک روز داشتیم که بارش‌های خوبی است. 

وی با اشاره به سال زراعی گذشته افزود: در پاییز سال زراعی گذشته (مهر87 تا مهر 88 )  بارش خوبی داشتیم که در زمستان کاهش داشت اما دوباره در بهار شاهد بارش‌های خوبی بودیم. امسال نیز تقریبا همان حالت را داشتیم با این تفاوت که زمستان گذشته از لحاظ آمار بارندگی نسبت به سال 88 – 87 بهتر بوده است.

کد خبر 104758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز