وزارت اقتصاد خواستار افزایش مبلغ کالابرگ متناسب با تورم شده و همزمان شایعه حذف کالابرگ دهک‌های بالا را رد کرده است.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۵۵ فروشگاه‌ «شهروند» تهران و البرز

به گزارش همشهری آنلاین، پیگیری از وزارت اقتصاد مشخص کرد، این وزارت‎خانه در پی افزایش قابل توجه مبلغ کالابرگ برای دهک‌های کم درآمد است.

همچنین این وزارت‌خانه هیچ برنامه‌ای جهت حذف کالابرگ دهک‌‍های بالا نداشته و به دولت ارائه نکرده است.

پیشتر وزیر اقتصاد در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار افزایش مبلغ کالابرگ متناسب با شرایط تورمی شده بود.

هم اکنون در دولت بر سر افزایش مبلغ کالابرگ تفاهم وجود دارد اما سازمان برنامه و بانک مرکزی بر نبود منابع مالی به منظور افزایش رقم کالابرگ تاکید دارند.

کد خبر 1047281
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    5 0
    تورم برای همه یکسان است در حال حاضر ۸۰میلیون زیر خط فقر هستیم باید بطور یکسان افزایش انجام شودهنوز میشناسم که گروه ۹و۸نتوانستند میوه فصل را خریداری کنند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    5 0
    به قرآن ما هنوز میوه فصل را نتونستیم بخریم یارانه مان هم حذف شده ، به هر جا هم میریم هیچ این چه عدالتیه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    2 0
    آقای وزیر اقتصاد در حال حاضرکالابرگ برای هیچ خانواده ای نباید حذف شود مگر خانواده های بسیار مرفه که آنها هم فقط در خود نظام هستن و یه عده ای که در مناطقی بسیار مرفه در الهیه و مشابه آن به نظر من این فشار اقتصادی بعد از دوره آقای پزشکیان برای نود نه در صد مردم ایران ایجاد شده و نباید کالا برگ حذف شود
  • یلدا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    2 0
    اصلا عادلانه که دهک های بالاتر افزایش پیدانکنه،اصلا دهک بندی هم عادلانه انجام نشده،ما نه خونه و ماشین ،نه حسابمون پره نه کاردرستی،نمیدونم چجوری دهک 4شدیم ،بسختی داریم زندگی می‌کنه ،ازلباس می‌زنیم ،مسافرت ،وهرچی تودلمون گذشتیم تافقط شکم پر بشه زنده بمونیم
  • منصور IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    1 0
    سبد کالا نفری ۵۰۰ هزار بود خانواده ۵ نفره قبل دیماه میشد یک برنج ده کیلو و یک روغن و چند قلم چیز دیگه الان شده نفری یک میلیون و ۵ میلیون فقط یک برنج و یک روغنه، یعنی شاهکار کشور داری، میوه و گوشت یک ساله ندیدیم
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    3 0
    همه توسختی هستن ،اگه بنابه افزایشه،دهک های بالاتر هم باید افزایش پیدا کنه ،چون دهک بندی هم ناعادلانه انجام دادن،چجوری که مانه ماشین نه خونه ،نه حساب بانکی پر ،امادهک 4شدیم