«اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که معافیت از تحریم‌های نفتی ارائه شده به ایران قابل بازپسگیری است‌.

اسکات بسنت

بسنت در سخنانی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز درباره معافیت از تحریم‌های نفتی ارائه شده به ایران مدعی شد: «ایرانیان همیشه نفت‌شان را می‌فروختند. این نفت با تخفیف به چین می‌رفت. این (معافیت‌ها) همانند هویجی است که می‌شود آن را پس کشید.»

وی در ادامه ادعا کرد: «ما می‌خواهیم آن‌ها ببینند که نداشتن تحریم‌ها چه حسی دارد. ما می‌توانیم بعدا آن‌ها را بازگردانیم.»
بسنت در ادامه ادعاهای واهی خود گفت که ایالات متحده اقتصاد ایران را نابود کرده و همین باعث شده که به پای میز مذاکره بیایند.

طبق بند هفتم یادداشت تفاهم، ‌ایالات متحده آمریکا متعهد شده به تمامی انواع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و تمامی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اعم از اولیه و ثانویه، برابر یک برنامه زمانی مورد توافق به عنوان بخشی از توافق نهایی، خاتمه دهد.

کد خبر 1046914
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha