وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:  با مصوبه سران سه قوه، قراردادهای اجاره مسکن که تا پایان سال ۱۴۰۵ منقضی می‌شوند، در صورت درخواست مستأجر به‌صورت خودکار برای یک سال تمدید خواهند شد.

اجاره

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر این اساس سقف افزایش اجاره‌بها و ودیعه در سراسر کشور حداکثر ۲۵ درصد تعیین شده و مراجع قضایی نیز از صدور حکم تخلیه صرفاً به دلیل پایان مدت قرارداد خودداری خواهند کرد.

🔹 این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۵ اعتبار دارد و چهار استثنا از جمله نیاز شخصی مالک به سکونت، فروش رسمی ملک، تخریب و نوسازی یا تخلفات مستأجر را شامل می‌شود.

کد خبر 1046537
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • م IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    14 5
    عجب این خلاف قانون است دخالت در اموال مردم عرضه دارید قیمت ملک و مصالح و نگهداری رو کاهش بدید همه هم راضی اند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    11 5
    این کار خلاف شرع است ومثل حق الناس است چرا در ارزان شدن مایحتاج مردم کسی این قانون را نمی گذارد یا ماشین های ایران خودرو و...
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    12 4
    خوب نرخ خودرو نرخ خوراکی نرخ طلا سی درصد بگن از پارسال گران تر بشه اگه توانستن یک ساعت نرخ تعین کنند حرفی نیست مستاجر و موجر درد هم می فهمند چه بسا خیلی از موجرین پول پارسالم نمی گیرن این باعث کشمکش میشه و در به دری مستاجرین
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    6 4
    شما اگه عرضه دارید دلار رو جلوشو بگیرید . دلار سه برابر میکنن جیب خودشون که پر شد برای اموال مردم نسخه می‌پیچند...
  • مهرداد سربندی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    3 2
    سران سه قوه بلد نبودند ساده تر و به زبان مردم عامی صحبت کنند. این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۵ اعتبار دارد و چهار استثنا از جمله نیاز شخصی مالک به سکونت، فروش رسمی ملک، تخریب و نوسازی یا تخلفات مستأجر را شامل می‌شود. یعنی چی؟ بی زحمت یکی از سران سه قوه این جمله را به زبان مردم ترجمه کند.