همشهری‌آنلاین: مراسم تشییع پیکر مرحوم کیوان سپهر، 19 فروزدین باحضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از مقابل خانه هنرمندان ایران انجام شد

در این مراسم دکتر کاظم معتمدنژاد، دکتر الهی قمشه‌ای، سهیل محمودی شاعر و باقرزاده مدیر انتشارات توس به سخنرانی پرداختند.

نخست دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران ضمن تسلیت به خانواده روزنامه نگاران کشور، از کیوان سپهر به عنوان روزنامه نگاری متبحر یاد کرد که همواره با دقت و سلیقه به انتخاب واژگان دست می‌زد.

سپس استاد الهی قمشه‌ای با یادی از مرگ به عنوان آزادی از گورِ تن و آغاز هستی اخروی به عشق کیوان سپهر نسبت به جلسات و گفتگوهای فرهنگی اشاره کرد و اینکه وی همواره و در همه تولیدات فرهنگی و فکری خود مراقبت می‌کرد تا از زیبائی و حقیقت دور نباشد. 

باقرزاده، ناشر پیشکسوت و مدیر انتشارات توس نیز از کیوان سپهر به عنوان یکی از باسلیقه ترین ناشران در کار تدوین و ویراستاری کتاب یاد کرد. وی بااشاره به کتابی که سپهر در تجلیل از زحمت کشان نشر نظیر کارگر چاپخانه، ماشینچی، صحاف و مشاغلی نظیر این منتشر کرده بود و نیز عشق وافری که وی نسبت به اساتیدی نظیر مرحوم استاد احمد آرام، مرحوم استاد زریاب خوئی و نظایر این بزرگان داشت و به ویژه پیگیری‌هائی که برای حل مشکلات جاری زندگی پیشکسوتان عرصه نویسندگی و فرهنگ می‌کرد از وی به عنوان یک خادم واقعی نشر کشور یادکرد.

در ادامه، سهیل محمودی ضمن یادکردی از عشق کیوان سپهر به آل پیامبر (سلام الله علیهم اجمعین) که در جلسات ابراز می‌داشت برای شادی روح وی، شعری در منقبت حضرت سیدالشهداء خواند.

در این مراسم همچنین احمد مسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی که از نخستین ساعات درگذشت کیوان سپهر به ابراز همدردی با بازماندگان پرداخته بود، حضور داشت.

در تشییع پیکر کیوان سپهر؛ دکتر حسین الهی قمشه‌ای، دکتر کاظم معتمدنژاد، دکتر کامران فانی، دکتر یونس شکرخواه، ،حسن کیائیان رئیس اتحادیه ناشران و مدیر انتشارات چشمه، حسن انوشه، باقرزاده مدیر انتشارات توس، داوود موسائی مدیر انتشارات فرهنگ معاصر، محمد زهرائی مدیر انتشارات کارنامه، حسین پایا مدیر انتشارات طرح نو، سعید تقی پور مدیر مسئول روزنامه جهان اقتصاد و جمعی از مدیران سابق فرهنگی کشور به همراه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

پیکر مرحوم کیوان سپهر پس از تشییع از مقابل خانه هنرمندان ایران، در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد. [درگذشت کیوان سپهر روزنامه‌نگار و گرافیست]

مجلس ترحیم این پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری و نشر، ساعت 16و پانزده دقیقه تا 17و 45 دقیقه عصر شنبه 21فروردین در تهران در مسجدالرضا (ع) واقع در میدان نیلوفر برپا خواهد بود

کد خبر 104632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز