گروه شهری: مونوریل، موضوعی درون سازمانی در شهرداری است و نباید افراد یا نهادهای دیگری در این باره دخالت کنند.

به گزارش سما، یوسف نژاد، عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره برچیده شدن پایه‌های مونوریل در تهران گفت: متأسفانه هنوز مسائلی همچون عدم‌دخالت بخش‌های متعدد در کار یکدیگر در کشور ما جانیفتاده است و امیدواریم که زمانی شاهد جا افتادن این فرهنگ باشیم.

یوسف نژاد ادامه داد: این در حالی است که مدیریت شهری براساس مصوبه‌ای که قانونی است اقدام کرده و نظر کارشناسی آن مجموعه هم بر همین امر استوار بوده است. وی درباره موضع مجلس نسبت به این مسئله گفت: مجلس صلاح نمی‌داند در این موارد وارد شود. وی معتقد است که در این موارد صلاحیت تصمیم‌گیری یا جوابگویی با نهادی است که به‌عنوان مجری و با زمینه‌های قانونی در راس کار قرار دارد.

فاصله گرفتن از کار کارشناسی به ضرر مردم است

همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله گرفتن برخی از اظهارنظرها از دغدغه‌های کارشناسانه،  ابراز امیدواری کرد تا در همه کارها کار کارشناسی و حرکت در مسیر قانون حرف اول را بزند.

سیدمحمد کاظم‌حجازی، با اشاره به موضوع برچیده شدن پایه‌های مونوریل در تهران و مباحثی که در این باره شکل گرفته است، گفت: هر اظهارنظر و کاری که از کار کارشناسی و روند قانونی فاصله بگیرد ارزش خودش را از دست می‌دهد.  این هم در امور شخصی مصداق دارد و هم در مسائل کلانی که در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در موضوع مونوریل احساس می‌کنم حرف‌هایی که زده می‌شود چندان منطبق بر کار کارشناسی و برازنده نظام نیست و این اظهارنظرها ظاهرا فاصله زیادی با آن معیاری که بیان شد، دارد. حجازی گفت: اصلا زیبنده نیست که مسائل عمرانی را با مسائل سیاسی گره بزنیم؛ چرا که این موضوع به ضرر همه مردم است و کشور را از توسعه باز می‌دارد.

کد خبر 104604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز