همشهری آنلاین: درحالیکه مقامات اورژانس قرقیزستان از کشته شدن 50 نفر در درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای نظامی این کشور خبردادند

مخالفان قرقیز می‌گویند در این درگیری ها حدود صدتن در بیشکک کشته شده‌اند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، یکی از تظاهرکنندگان گفت، دراین درگیری‌ها سیصد یا چهارصد نفر از نیروهای مقابله کننده با تظاهرکنندگان مشخص نبودند از افسرانند یا تنها سرباز ساده و از سوی دیگر واحدپلیس ضدشورش نیز لباس این واحد را در برنداشتند و درحالتی بسیار تهدید کننده خودنمایی می‌کردند.

درپی درگیری‌های روز سه‌شنبه بین پلیس و تظاهرکنندگان درشهر تالاس قرقیزستان پلیس ضد شورش نیز روز چهارشنبه (امروز) 18 فروردین پس از هجوم تظاهرکنندگان مخالف دولت به دو ساختمان دولتی در دو شهر دیگر بسوی تظاهر کنندگان گاز اشک اور و نارنجک‌های صوتی پرتاب کرد .تظاهرکنندگان درشهر تالاس خواستار استعفای قربان بیک باقی یف رئیس جمهور شده اند.

به گفته یک شاهد عینی، درتظاهرات شهر بیشکک دو خودرو پلیس ویک رستوران به اتش کشیده شد. ناارامی ها از اوائل ماه مارس قرقیزستان این جمهوری فقیرجمهوری پیشین شوروی را در برگرفته است واحتمال دارد خشونت‌ها به منطقه بی ثبات مسلمان نشین سرایت کند.

به گفته ساکنان شهر بیشکک ،دسترسی به اینترنت دربیشتر خانه‌های این شهر قطع و جاده اصلی بین تالاس و بیشکک نیز ازسوی پلیس بسته شده است.

در این حال  خبرگزاری فرانسه از بیشکک گزارش داد، مخالفان حکومت قرقیزستان از کشته شدن حدود صد تن در درگیری‌های روز چهارشنبه در بیشکک خبردادند.

این درگیری‌ها در پی نارضایتی از سیاست‌های قربان بیک باقی‌یف رئیس جمهور قرقیزستان آغاز شده است.

باقی‌یف در سال 2005 در پی انقلاب رنگی تحت حمایت غرب به قدرت رسید.

کد خبر 104593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز