همشهری آنلاین: کفن تورین که گفته می شود همان پارچه‌ای است که مسیح را با آن دفن کرده‌اند در طول جنگ جهانی دوم از آنجا که واتیکان بیم داشت این کفن از سوی آدلف هیتلر به یغما برود در یک صومعه نگاهداری می‌شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، کفن تورین در سال 1939 برای حفاظت و ایمنی به یک صومعه بندیکتی در جنوب منطقه کامپانیای ایتالیا منتقل شد و در سال 1946 به شهر تورین بازگشت.

کشیش آندریا کاردین، متصدی فعلی کتابخانه این صومعه اظهار داشت: علت انتقال آن علاقه شدید هیتلر به آثار باستانی مقدس بوده است.

وی افزود: این کفن منتقل شد تا هیتلر که ظاهرا شیفه آثار باستانی مقدس است به آن دسترسی نداشته باشد. زمانی که هیتلر در سال 1938 به ایتالیا سفر کرد معاونان عالی‌رتبه نازی پرسش‌های غیرمعمول و مکرری درباره این کفن مطرح می‌کردند.

کاردین که خود یک راهب است گفت: پس از آن که ایتالیا در ائتلافی، با هیتلر وارد جنگ شد و نیروهای آلمان به ایتالیا اعزام شدند احتمال کشف شدن محل مخفی این کفن وجود داشت. در سال 1943 که ارتش آلمان کلیسای محل نگهداری کفن را تفتیش کرد راهبان در مقابل محراب درحال دعا بودند و علت فاش نشدن آن نیز همین بود.

کفن تورین که گفته می‌شود پس از مصلوب شدن مسیح به دور او پیچیده شده است در سال 1946 به دستور آخرین پادشاه ایتالیا به تورین بازگشت.

سلسله پادشاهی در سال 1946 منحل شد و طی همه پرسی حکومت ایتالیا به جمهوری تبدیل شد و مالکیت کفن تورین به مقر پاپ واگذار شد.

درحالی که میلیونها نفر از مردم به صحت و اعتبار این کفن اعتقاد دارند، بسیاری از شکاکین اعتقاد دارند که نسبت دادن این کفن به مسیح یک اشتباه قرون وسطایی است.

آزمایش‌هایی که 20 سال پیش انجام شده نشان می‌دهد تاریخ این پارچه به سال‌های 1260 و 1390 باز می‌گردد، گرچه نتایج این آزمایش‌ها از روی تعصب انکار شد.

روی این پارچه نخی با اندازه‌های بیش از چهار و بیش از یک متر تصویر مردی با تمام علائم تصلیب چون لکه‌های خون به چشم می‌خورد. قرار است این هفته کفن تورین به مدت شش هفته در کلیسای جامع تورین به نمایش گذاشته شود و انتظار می رود که بیش از 2 میلیون نفر از جمله پاپ بندیکت شانزدهم در ماه می از آن دیدن کنند.

کد خبر 104540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز