سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پیکر رضا کرم‌رضایی بازیگر قدیمی سینما و تئاتر 17فروردین از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع شد

در این مراسم ابتدا ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر گفت: درگذشت هنرمندانی از این دست برای ما بسیار سخت‌ است، به‌ویژه اینکه این هنرمندان خیلی زود از میان ما می‌روند و ما را به این اندیشه وامی‌دارند که چه چیزی باعث می‌شود،

هنرمندان ما در چنین سنینی دنیا را ترک کنند. او با اشاره به تلاش‌های فراوان کرم ‌رضایی در عرصه‌های مختلف هنری یادآور شد: کرم‌رضایی سال‌ها درعرصه فرهنگ و هنر کشور کوشید. او در حوزه‌های بازیگری، کارگردانی و ترجمه آثار ارزنده و‌ خدمات بسیاری را به فرهنگ و هنر کشور ارزانی داشت.

25 کار صحنه‌ای داشت و 17 ترجمه معتبر هم به یادگار گذاشت. علاوه بر این در بیش از 50 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی کرد. راد با یادآوری تحصیلات کرم‌رضایی در هنرستان هنرپیشگی و در آلمان اضافه کرد: با وجود رنجی که از درد‌پا و کمرش داشت، همواره تلاش می‌کرد تا روی پای خود بایستد تا اینکه ناچار شد 3 عمل جراحی پشت سرهم داشته باشد که نتیجه آن فلج چندساله اخیر او بود که رنج بسیاری برای او به همراه داشت. با این‌حال همیشه روی پای خود می‌ایستاد و به دور از جنجال‌ها و تبلیغات برای عرصه هنر مملکت تلاش می‌کرد.

در ادامه این مراسم که به همت خانه تئاتر برگزار شده بود، حمید شاه‌آبادی معاون جدید امور هنری وزارت ارشاد نیز در سخنانی درگذشت رضا کرم‌رضایی را به جامعه هنری و خانواده این هنرمند تسلیت گفت. او ادامه داد: این لحظات و ساعاتی که در اینجا حضور پیدا می‌کنیم برای ما درس و ضرورتی است.

اینجا برای همه ما جایگاهی است که از پیشکسوتان‌مان که سال‌ها عمر و جوانی‌شان را برای خدمت به هنر کشور صرف کرده‌اند تشکر و قدردانی کنیم. همه عزیزانی که امروز نیازمند کمک دیگران هستند پیشکسوتانی هستند که در گذشته هنر کشور ما توفیقاتی به دست آورده‌اند. جامعه هنری کشور امروز با حضورش در اینجا می‌کوشد از این هنرمند فقید که نیم‌قرن از عمر خود را صرف کار هنری کرده‌است، قدردانی کند.

گفتنی است مراسم یادبود کرم‌رضایی از ساعت 16 تا 17:30  19فروردین واقع در انتهای خیابان کارگر برگزار می‌شود.

کد خبر 104486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز