دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

شکست سپاهان در ورزشگاه اکباتان با توجه به انگیزه این تیم برای انتقام از استیل آذین و رسیدن به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر، کاملا غیرمنتظره بود.

 این تیم شروع بسیار خوبی هم داشت و توانست نیمه اول را به لطف گل توره با برتری به پایان ببرد ولی اتفاقات شروع نیمه دوم، سرنوشت بازی را کاملا تغییر داد. ابتدا هادی عقیلی مرتکب خطای پنالتی و از زمین اخراج شد و چند دقیقه بعد نوبت قلعه نویی بود که به‌دلیل اعتراض به قضاوت افشاریان مجبور به ترک نیمکت شود.

سرمربی سپاهان معتقد است که این تصمیمات داور منجر به بر هم خوردن تمرکز تیمش و دریافت 2گل بعدی شده: «داور این دیدار به‌دلیل دور بودن از صحنه‌های بازی، تمرکز خوبی روی برخوردها نداشت. این آقا از بازی برابر پاس همدان به‌دنبال من بود. در آن مسابقه مجید بصیرت، سرپرست ما را اخراج کرد و در این بازی به من و یکی از مهم‌ترین بازیکنانم کارت قرمز نشان داد.

یکی از کارشناسان داوری بگوید آیا توپی که روی هوا قرار دارد، موقعیت صددرصد گل محسوب می‌شود که افشاریان عقیلی را اخراج کرد. واقعا دلیل این اخراج را نمی‌دانم اما وی با بیرون کردن عقیلی، روند تیم ما را مختل کرد. روند بازی کاملا به نفع ما بود اما داور با سوت‌ها و اخطارهای بی‌مورد خود، تمرکز تیمی ما را بر هم می‌زد. یکی از گل‌های استیل آذین مردود بود،

ضمن اینکه در دقیقه 92 یک پنالتی به نفع تیم ما گرفته نشد.» او در ادامه اعتراض شدیدش به افشاریان گفت که این آقا پس کی می‌خواهد بازنشسته شود؟ این در حالی است که افشاریان اخراج عقیلی را صحیح می‌داند: «اینکه سپاهانی‌ها مدعی هستند، اخراج هادی عقیلی درست نبوده، نظری قابل احترام است. اما آنها نظر خودشان را گفته‌اند و من به‌عنوان داور باید براساس قانون، بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کردم که همان اخراج مدافع سپاهان بود. در پایان مسابقه ناظر بازی و هر کسی که مسابقه را تماشا کرده، نظر مرا تایید کرده است.

استیل آذین اما با این پیروزی دوباره برای کسب عنوان سوم لیگ و صعود به لیگ قهرمانان آسیا امیدوار شد. استیلی که در 2 بازی رفت و برگشت توانسته 6 امتیاز از سپاهان بگیرد، درباره جریان بازی گفت: «در نیمه نخست اصلا خوب کار نکردیم و این تیم سپاهان بود که با بازی منطقی خود به‌خوبی بر بازی مسلط بود و حتی به گل نیز رسید اما در نیمه دوم با شناسایی نقاط ضعف حریف و جابه‌جایی نفرات درون زمین، بر سپاهان مسلط و موفق به گلزنی شدیم.

4 بازی دیگر پیش رو داریم که هر کدام برای ما حکم یک فینال را دارد. امیدوارم بتوانیم با ارائه بازی‌هایی خوب، نتایج مناسبی کسب کنیم و در سال آینده یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.»

خستگی آسیایی‌ها

البته سپاهان خوش شانس بود که 2 تیم تعقیب‌کننده‌اش هم نتوانستند به پیروزی برسند و این شکست در جدول رده‌بندی برای این تیم عوارض زیادی نخواهد داشت. در بازی همزمان ذوب آهن با دریافت گل در دقیقه 94 برد را با تساوی عوض کرد و استقلال هم در قم با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.

اگر از پیروزی مس بر ملوان بگذریم،  ناکامی 3 تیم دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند دلیلی جز خستگی بازیکنان این تیم‌ها داشته باشد؛  به‌ویژه اینکه هر سه تیم در بازی‌های آسیایی‌شان نتایج بسیار خوبی گرفته بودند.

مرفاوی که تیمش برتری را در 15 دقیقه پایانی از دست داد هم‌چنین عقیده‌ای دارد. سرمربی استقلال درباره دلایل این شکست گفت: قبل از بازی با الغرافه خواستیم بازی‌های لیگ را عقب بیندازند و این فشار را پیش‌بینی می‌کردیم اما سازمان لیگ نپذیرفت و مجبور شدیم در عرض 4روز 2 بازی بیرون از خانه انجام دهیم. شرایط آب و هوایی در قطر و برگشت به تهران و همچنین بازی در شرایط آب و هوایی قم سنگین بود.

این مسئله نه تنها برای ما بلکه برای هر تیمی مشکل بود. هر چه از زمان بازی می‌گذشت، به‌دلیل خستگی در وجود بچه‌ها نتوانستیم کاری را از پیش ببریم و در دقیقه آخر با پنالتی بازی را باختیم.

کربکندی، سرمربی صبا هم پذیرفت که حریف آنها بیش از اندازه خسته بوده: «استقلال در جام باشگاه‌ها شرایط خوبی داشت و 2 بازی خوب بعد از عید انجام داد اما با فشاری که آورد خستگی خود را در نیمه دوم نشان داد. ما زمان خوبی به تیم استقلال خوردیم. استقلال در شرایط خوبی نبود و بازیکنان این تیم با ویژگی‌های خوبشان نتوانستند کار خاصی را انجام دهند.»

منصور ابراهیم زاده،  سرمربی ذوب آهن هم خستگی را دلیل تساوی 2 بر 2 تیمش مقابل پیکان دانست. ذوب هم که 3 بازی حساس در عرض 9 روز در پیش دارد، نتوانست سازمان لیگ را متقاعد به تعویق بازی‌اش مقابل پیکان کند.

ابراهیم‌زاده گفت: «از فدراسیون خواستیم بازی جام حذفی را به تعویق بیندازد و این بازی را 2 روز عقب‌تر برگزار کنیم تا تیم به لحاظ بدنی کم نیاورد. 19 فروردین با استیل آذین بازی داریم و 25 همین ماه باید با الوحده دیدار کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که با 10 امتیاز فعلی هم می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم و هم می‌توانیم صعود نکنیم.»

او درباره جریان بازی اضافه کرد: «قابل پیش‌بینی بود که بازی سختی می‌شود. 2 بازیکن محروم داشتیم و از طرفی به‌دلیل بازی‌های آسیایی تیم خسته بود اما خوشبختانه زود به گل رسیدیم و موقعیت‌های زیادی هم از دست دادیم.

وی افزود: در نیمه اول پیکان را غافلگیر کردیم اما در نیمه دوم خیلی زود گل خوردیم اما توانستیم جبران کنیم. به پیکان تبریک می‌گویم تا دقیقه 94 تلاش کردند و یک گل استثنایی هم به ثمر رساندند. این گل هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد.»

شانس قهرمانی سپاهان

نتایج ضعیف مدعیان موجب شد تا سپاهان همچنان حاشیه امنیت خوبی برای قهرمانی داشته باشد. این تیم در حالی که 5 امتیاز بیشتر از ذوب آهن دارد، در 4 بازی باقیمانده‌‌اش کار نسبتا آسانی دارد. سپاهان به‌ترتیب میزبان راه‌آهن، میهمان ابومسلم، میزبان پیکان و میهمان پرسپولیس است.

ذوب آهن هم به‌ترتیب میهمان استقلال، میزبان مقاومت، میهمان فولاد و میزبان ملوان است؛ در حالی که پرسپولیس و استقلال شانس ناچیزی برای قهرمانی دارند و بیشتر برای مقام سومی با استیل‌آذین رقابت خواهند کرد.

رقابت برای فرار از سقوط اما فشرده‌تر است. پاس همدان، مس و فولاد با پیروزی هایشان فعلا از منطقه سقوط فاصله گرفته‌اند. در حالی که راه‌آهن 34 امتیازی تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، شاهین با وجود پیروزی ‌اش با 33 امتیاز هنوز وضعیت پیچیده‌ای دارد. استقلال اهواز هم پس از شکست مقابل همشهری ‌اش در امتیاز 28 باقی ماند تا یکی از شانس‌های اصلی سقوط باشد.

ابومسلم هم با وجود تایید پیروزی‌اش مقابل تراکتور همچنان قعر نشین است، هر چند حالا با داشتن 27 امتیاز کاملا ناامید نیست.

 

کد خبر 104389

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز