همشهری آنلاین: سفیرایران در عراق در تشریح جزئیات حادثه تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بر اساس آنچه در دوربین های سفارت ضبط شده حادثه انتحاری بوده است.

حسن کاظمی قمی در رابطه با حادثه تروریستی روز یکشنبه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: انفجار صورت گرفته در جلوی درب ورودی به خیابان سفارت ایران رخ داد و این انفجار تلفات انسانی به دنبال داشته است.

وی درگفتگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه کلیه پرسنل و دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران در عراق در سلامت کامل به سر می برند، یادآور شد: تعدادی از مردم بیگناه که در مسیر رفت و آمد می کردند کشته و زخمی شده اند و خسارات قابل توجهی نیز به ساختمان ها و وسایل نقلیه اطراف از جمله ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد شده است.

قمی تعداد شهدای حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران را 12 نفر به همراه تعدادی مجروح اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در عین حال خاطر نشان کرد اینکه آیا سفارت جمهوری اسلامی ایران هدف اقدام تروریستی بوده یا خیر، الان نمی توان نظر قطعی داد و باید بررسی بیشتر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انفجار در مقابل سفارت ایران، مصر و برخی نقاط دیگر بغداد در آستانه تشکیل پارلمان جدید و حکومت جدید در عراق صورت گرفته و می توان ارزیابی کرد کسانی مرتکب این اقدامات می شوند که با وضعیت عراق جدید که حاکمیت مردمی داشته باشد موافق نیستند.

قمی اظهار داشت: آنچه مهم است این است که عملیات تروریستی نه عاملی برای ممانعت از فرآیند حکومت سازی و دولت سازی عراق شده است و نه تاثیری در روابط ایران و عراق خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست خود مبنی بر حمایت از مردم عراق برای کمک به ثبات و امنیت و سازندگی این کشور را ادامه خواهد داد.

قمی در پایان در رابطه با میزان خسارات وارد شده به ساختمان سفارت گفت: در حال بررسی هستیم ،  با توجه به اینکه کانون انفجار مقابل ساختمان سفارت بوده میزان خسارت وارد شده به ساختمان های سفارت قابل توجه است، اما ما به سرعت کار بازسازی ساختمان ها را شروع می کنیم و هم اکنون نیز کار سفارت در جریان است.

کد خبر 104326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز