یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

در حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر، استیل آذین با پیروزی 2 بر یک مقابل سپاهان، رقابت در صدر جدول را فشرده‌تر کرد. این نتیجه بیش از همه تیم‌های تعقیب‌کننده سپاهان را خوشحال کرد.

سپاهان در نیمه اول بازی تیم برتر بود و پس از هدر دادن چند فرصت خوب، سرانجام در دقیقه 45 با بغل پای ابراهیم توره به گل رسید.نیمه دوم اما حکایت دیگری داشت و کاملا در اختیار میزبان بود. در شروع این نیمه، خطای هادی عقیلی روی مهاجم استیل‌آذین منجر به ضربه پنالتی  و اخراج این مدافع شد، ولی مهدوی‌کیا توپ را به تیر افقی کوبید.

در دقیقه 55 امیر قلعه نویی، سر مربی سپاهان به‌دلیل اعتراض به افشاریان، داور بازی اخراج شد. در دقایق بعدی، بازی کاملا در اختیار استیل‌آذین بود، ولی چند موقعیت خوب این تیم از دست رفت.

سرانجام در دقیقه 82 غلامین با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند‌ ولی این پایان حملات میزبان نبود و تنها 3 دقیقه بعد نوروزی با شوتی دیدنی توانست دروازه رحمتی را برای دومین بار باز کند.

سپاهان با این شکست در امتیاز 59 باقی ماند و استیل آذین 48 امتیازی شد تا به کسب رتبه سوم امیدوارتر شود. البته سپاهان خوش شانس بود که ذوب آهن، نزدیک‌ترین رقیبش نتوانست پیکان را شکست دهد و به تساوی رسید. ذوب‌آهن تا دقیقه 94 با گل‌های کاسترو و مسلمان پیش بود، ولی پیکان در این لحظه توسط کارلوس به گل تساوی رسید. ذوب با این تساوی 54 امتیازی شد.

بازی ابومسلم و تراکتور‌سازی‌ در مشهد هم   جنجال زیادی داشت و نیمه تمام ماند. در دقیقه 62 و پس از اینکه بخشی‌زاده یک پنالتی به نفع ابومسلم اعلام کرد، کمالوند به نشانه اعتراض تیم را از زمین بیرون کشید و به رختکن برد که داور سوت پایان بازی را به‌صدا درآورده بود.

در این لحظه ابومسلم با یک گل پیش بود. شفق، مدیر تراکتور، تیم را به زمین بازگرداند، ولی‌داور حاضر به ادامه بازی نشد. شفق دلیل اعتراض تیمش را تعویض داور در شب قبل از بازی اعلام کرد.‌ در آخرین بازی دیشب نیز استقلال با نتیجه یک بر 2 مقابل صبای قم شکست خورد تا فرصت طلایی نزدیک شدن به صدر نشین را از دست بدهد.

پایان امید قهرمانی پرسپولیس

سال جدید برای پرسپولیس و هوادارانش که شنبه شب به ورزشگاه آزادی آمده بودند شروع خوبی نداشت و این تیم با 2 گل مغلوب سایپا شد تا از قهرمانی کاملا ناامید شود. بر خلاف انتظار،  این تیم سایپا بود که عملکرد بهتری داشت و در هر نیمه یک گل زد تا به پیروزی مهمی برسد.

سایپا با این پیروزی 38 امتیازی شد تا دیگر نگران سقوط نباشد. پرسپولیس هر چند مالکیت توپ بیشتری داشت، ولی این تیم سایپا بود که با مهاجمان جوانش موقعیت‌های خطرناکی به‌وجود آورد و علاوه بر گل‌های کریم انصاری فرد و مهدی خیری، می‌توانست به گل‌های بیشتری هم برسد.

بهترین موقعیت پرسپولیس در اواخر نیمه اول بود که میرزاپور موفق شد پنالتی محسن خلیلی را دفع کند. این دومین شکست علی دایی روی نیمکت پرسپولیس بود که می‌تواند حتی کسب عنوان سومی این تیم را هم به خطر بیندازد. این در حالی است که دایی عقیده دارد مقابل تیم سابقش شایسته شکست نبوده: ضمن تبریک به تیم سایپا معتقدم هر دو تیم خوب بازی کردند.

تیم حریف تنها در نیمه نخست صاحب چند موقعیت شد که یکی از آنها را تبدیل به گل کرد. ما در نیمه اول عملکرد چندان خوبی نداشتیم اما متأسفانه در بدترین زمان‌ها گل خوردیم که آن هم دقایق ابتدایی هر دو نیمه بود. ما هر چه زدیم به در بسته خورد در حالی که زدن یک گل در هر مقطع از بازی می‌توانست روند کار را تغییر دهد.

از وقتی سرمربی تیم پرسپولیس شدم در هیچ مسابقه‌ای این تیم را صاحب این همه موقعیت ندیدم. تیم ما در نیمه دوم خیلی خطرناک ظاهر شد و تقریبا 10 تا 15 موقعیت را در این نیمه و در مقاطعی از نیمه اول به‌دست آورد. سایپا تنها دو موقعیت داشت و توانست از آن دو فرصت 2گل بسازد.

شوک این شکست موجب شد حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس از عملکرد تیم انتقاد کند: با تحمل این شکست سال جدید را خیلی بد شروع کردیم اما کادر فنی باید تلاش کند تا تیم در دیدارهای آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به 4دیدار باقیمانده پرسپولیس در لیگ برتر گفت: با توجه به اینکه شرایط لیگ حساس و این امتیازها از دست دادنش غیرقابل جبران است، امیدوارم اعضای کادر فنی اندیشه کنند و در دیدارهای بعدی، تیم عملکرد بهتری داشته باشد.‌

محسن خلیلی هم بدشانسی را دلیل شکست تیمش نامید و اضافه کرد:‌ شرمنده هواداران و هم تیمی‌هایم شدم. در بازی مقابل، سایپا شانس‌های زیادی را از دست دادم و حتی یک پنالتی را هم به گل تبدیل نکردم. امیدوارم در دیدارهای آتی جبران کنم. در این بازی جای خالی حوار ملا محمد که از سوی باشگاه محروم شده بود احساس می‌شد.

ولی دیروز باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که محرومیت هافبک عراقی بخشیده شده و او از امروز در تمرینات تیم شرکت می‌کند. برای محمد مایلی کهن، سرمربی سایپا که مقابل تیم سابقش قرار گرفته بود، این پیروزی اهمیت زیادی داشت. او پس از بازی گفت: این پیروزی مزد زحمات‌ مجموعه تیم سایپا در تعطیلات عید و تمرینات منظم بازیکنان بود.

وی افزود: سایپا در سال‌جاری از کم‌هزینه‌ترین تیم‌هاست و توانست مزد تلاش‌های گذشته‌اش را بگیرد. تیم ما در این بازی خوب کار کرد و از ابتدای مسابقه کنترل کار را در دست داشت.

ما در تمامی جناح‌ها با برنامه بودیم. پرسپولیس در این بازی خوب شروع کرد اما بازیکنان سایپا با انجام درست وظایف‌شان توانستند نقاط مثبت این تیم را ببندند. معتقدم پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و خواهد بود و در این شکی نیست اما امروز روز سایپا بود و بی‌شک تیم ما مستحق کسب پیروزی بود.

اسکوربورد

ذوب آهن2 – پیکان2
پاس3 – مقاومت1
ابومسلم1 - تراکتورسازی صفر(نیمه تمام)
استیل آذین2 – سپاهان1
مس4 – ملوان2
صبا2- استقلال‌یک
شاهین بوشهر3- راه‌آهن یک
استقلال اهوازصفر-فولاد خوزستان یک

کد خبر 104288

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز