شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

15 فروردین در حالی رئال مادرید دیدار هفته سی‌ام خود را با ریسینگ سانتاندر برگزار می‌کند که همه چیز تحت‌تأثیر بازی هفته بعد این تیم با بارسلونا قرار دارد

تاثیر ال کلاسیکو بر این بازی به قدری زیاد بوده است که تقریبا همه ستاره‌های این تیم گفته‌اند فعلا مهم‌ترین بازی برای آنها مسابقه با سانتاندر است و این یعنی اینکه همه چیز تحت‌تأثیر حساس‌ترین بازی فصل قرار دارد.

البته اینکه بازیکنان تیم رئال تاکید کرده‌اند باید روی بازی با ریسینگ متمرکز شوند به آن معنا نیست که این تیم تقریبا ته‌جدولی بتواند مشکل بزرگی برای رئال ایجاد کند. با این حال پدرو مونیتیس مهاجم کهنه‌کار این تیم در گفت‌وگو با مارکا گفته است که آنها به سختی در برابر رئال خواهند جنگید و با یک دفاع مستحکم اجازه نخواهند داد رئال به اهدافش برسد.

او تاکید کرده: ‌ما مرتکب اشتباه نخواهیم شد.اما مسئله اینجاست که رئال تیمی نیست که منتظر اشتباه حریفی همچون سانتاندر باشد. رئال که هیجان بازی هفته بعدش با بارسلونا در تمام مادرید به وضوح مشاهده می‌شود به‌خوبی این را می‌داند که درصورتی پیروزی بر بارسلونا کاملا به نفعش خواهد بود که 3 امتیاز بازی با سانتاندر را کسب کند.

هفته قبل  و در‌دربی هم همین وضعیت برای رئالی‌ها پیش آمد. آنها که تقریبا از پیروزی در بازی مطمئن بودند با یک شوک بزرگ مواجه شدند و توانستند به سختی و با نتیجه 3 بر 2 از سدآتلتیکو بگذرند. این تجربه، رئالی‌ها را به فکر انداخته است که بازی‌های پیش از ال‌کلاسیکو را جدی بگیرند.

نخستین نفر از رئالی‌ها که بر تمرکز بر بازی با سانتاندر تاکید کرده پلگرینی است: ال‌کلاسیکو تعیین‌کننده قهرمانی در لالیگا نیست. هم ما و هم بارسلونا 7 بازی سخت دیگر پس از ال‌کلاسیکو داریم بنابراین ال‌کلاسیکو نمی‌تواند تعیین‌کننده لالیگا باشد. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله برای ما ریسینگ سانتاندر است و ما از نخستین دقیقه بازی روی آن تمرکز خواهیم داشت.

با این حال به‌نظر نمی‌رسد رئال که 11 بازی اخیر خود در لالیگا را با حداقل 3 گل زده با پیروزی به پایان رسانده است در مقابل سانتاندر به مشکل بر بخورد؛ مگر اینکه هیجان بازی با بارسلونا بر بازی آنان تاثیر بگذارد.

والنسیا‌ حریف دشواراوساسونا ‌

در دیگر بازی این هفته اوساسونا با 2 بازیکن ایرانی خود میهمان والنسیا خواهد بود. اوساسونا که مدت‌هاست از روزهای خوبش فاصله گرفته است، باید به مصاف تیم سوم جدول یعنی والنسیا برود. این در حالی است که قرمزهای دی ناوارا در حال حاضر با 34 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

اوساسونا با شکست دادن والنسیا می‌تواند تا 2 پله صعود کند؛ البته به شرطی که اسپورتینگ گیخون و آلمریا در بازی‌های این هفته امتیاز از دست بدهند. نکونام و شجاعی در بازی حساس مقابل والنسیا به احتمال فراوان در ترکیب اصلی اوساسونا قرار خواهند گرفت.

بازی‌های مهم امشب فوتبال اروپا

لیگ برتر انگلیس: بیرمنگام – لیورپول
لا لیگا: والنسیا – اوساسونا
سانتاندر - رئال مادرید
آتلتیکو مادرید – لاکرونیا

کد خبر 104196

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز