شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

سپاهان، صدرنشین لیگ برتر 15فروردین نه‌تنها فرصت دارد انتقام شکست بازی رفت را از استیل‌آذین بگیرد، بلکه می‌تواند یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

در بازی رفت در فولادشهر، سپاهان فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد تا در نهایت مغلوب تک گل شاپورزاده شود. این بار تیم‌زردپوش‌ در ورزشگاه اکباتان در حالی به‌دنبال جبران است که برای قهرمانی تنها 9 امتیاز دیگر لازم دارد.

در فاصله 5 هفته به پایان مسابقات سپاهان با 59 امتیاز و 6 امتیاز فاصله نسبت به ذوب آهن صدرنشین است و تفاضل گل بسیار خوب این تیم نسبت به همشهری ‌اش هم حکم یک امتیاز برتری را دارد.

سپاهان که چهارشنبه مقابل پاختاکور به نخستین پیروزی آسیایی‌اش رسید با روحیه خوبی به تهران می‌آید و قلعه نویی، سرمربی این تیم امیدوار است شاگردانش شکست بازی رفت را جبران کنند؛ « بازی سختی مقابل استیل‌آذین در پیش داریم. آنها مهره‌های خوبی دارند و این کار ما را سخت‌تر می‌کند.

امیدوارم بتوانیم با کسب نتیجه‌ای خوب دل هواداران را شاد کنیم. شناخت کاملی از استیل‌آذین داریم و روی نقاط ضعف و قوت این تیم کار کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم شکست دور رفت در اصفهان را جبران کنیم.»

از سوی دیگر استیل آذین هم که با 45 امتیاز در رتبه پنجم است، برای رسیدن به رتبه سوم و کسب سهمیه آسیا به 3امتیاز این بازی نیاز دارد. استیلی، سرمربی استیل آذین در این مورد می‌گوید: بازی‌های انتهایی لیگ برتر حکم فینال را دارد. ما می‌خواهیم سهمیه آسیایی بگیریم و برای رسیدن به این هدف می‌جنگیم، سپاهان هم می‌خواهد قهرمان شود.

ما برنامه‌های ویژه خودمان راداریم و منتظر 90 دقیقه حساس و گرفتن 3 امتیاز در بازی برابر سپاهان در تهران هستیم. 5فینال حساس باقی مانده و باید در این بازی‌ها برای گرفتن سهمیه تلاش کنیم.

این بازی برای سایر مدعیان قهرمانی هم اهمیت زیادی دارد و همه آنها آرزو می‌کنند استیل‌آذین بتواند از سپاهان امتیاز بگیرد. با تایید محرومیت علی کریمی، ستاره استیل‌آذین در این بازی حساس غایب است، ولی استیلی می‌تواند روی سایر ستارگانش از جمله مهدوی کیا حساب کند.

کاپیتان استیل آذین درباره این بازی می‌گوید: سپاهان برای ما شناخته شده است. ما برای اینکه در جمع بالانشینان لیگ برتر باشیم باید به 3 امتیاز این بازی خانگی برسیم واین تیم را در تهران غافلگیر کنیم.

صبای قم – استقلال

استقلال که پس از موفقیت‌های آسیایی ‌اش روحیه گرفته، امیدوار است با شکست دادن صبا در قم این روند را حفظ کند. استقلال که با 49 امتیاز در رتبه چهارم است، در بازی رفت مقابل صبا نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک برسد، ولی امیدوار است با پیروزی در این بازی و 4 بازی بعدی‌‌اش به یکی از 3سهمیه آسیایی برسد.

کربکندی، سرمربی صبا که تیمش با 37 امتیاز در رتبه هشتم است، درباره این بازی می‌گوید: بازیکنان ما پس از بازی سپاهان چند هفته‌ای است که در شرایط مسابقه نیستند و تنها تمرین می‌کنند، برعکس ما استقلال 2بازی مهم را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد.

استقلال حریف بسیار قدرتمندی است و شرایطش روز به روز بهتر شده است. بازیکنان این تیم از لحاظ روحی با پیروزی‌هایی که در لیگ آسیا کسب کرده‌اند در شرایط بسیار خوبی قرار دارند اما امیدواریم که ما برنده باشیم. استقلال بازیکنان تعیین کننده‌ای دارد که قصد داریم آنها را مهار کنیم.

مرفاوی هم در باره این بازی گفت: بازی مهمی پیش رو داریم که امیدواریم با ارائه یک فوتبال دیدنی هر 3 امتیاز را بگیریم. سرمربی استقلال تهران با تاکید بر اینکه هاشم بیک‌زاده و فرهاد مجیدی تنها مصدومان تیم هستند خاطرنشان کرد: این دو بازیکن را در این دیدار حساس در اختیار نداریم. البته نبود مجیدی، تاثیرگذار است ولی بازیکنان خوب دیگری داریم که جایگزین او بشوند و جای خالی این مهره هم را پرکنند.

ذوب آهن – پیکان

ذوب آهن که در 10 بازی اخیرش در تورنمنت‌های مختلف بدون شکست بوده و با 2پیروزی متوالی مقابل بنیادکار نشان داده که در شرایط آرمانی است، برای ماندن در کورس قهرمانی تنها به شکست پیکان فکر می‌کند. ذوب‌آهن با 53 امتیاز دوم است و پیکان با 39 امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

استقلال اهواز – فولاد خوزستان

نبرد 2تیم اهوازی به‌دلیل شرایط خطرناک 2تیم در جدول رده بندی حساسیت مضاعفی دارد. فولاد با 31 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و استقلال با 28 امتیاز هفدهم است. جلالی، سرمربی فولاد درباره این بازی می‌گوید: بازیکنان در حال حاضر در شرایط جسمانی و روحی مناسبی به سر می‌برند.

شرایط تیم ما در جدول به‌گونه‌ای است که به امتیازهای دیدار با استقلال اهواز و همچنین دیدارهای باقیمانده لیگ نیازمندیم. به دلایلی در بازی گذشته عملکرد قابل‌قبولی نداشتیم. لازم است که در این دیدار بهتر از گذشته ظاهر شویم. در بازی رفت که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، جلالی با متهم کردن غیرمستقیم بازیکنان استقلال به دوپینگ، جنجال زیادی به‌وجود آورد.

برنامه بازی‌های امروز

ذوب آهن – پیکان، ساعت 16:45
پاس – مقاومت، ساعت 16:45
ابومسلم - تراکتورسازی، ساعت 16:45
استیل آذین – سپاهان، ساعت 16:45
مس – ملوان، ساعت 17:00
استقلال اهواز – فولاد خوزستان، ساعت 18:45
شاهین – راه آهن، ساعت 18:45
صبای قم – استقلال،  ساعت 18:45

کد خبر 104194

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز